Hej
har ett hus där vi ska renovera badrummet men vilket tätskikt rekommenderas? Plastmattan som finns idag har släppt ifrån underlagen på sina ställen.

Vi har en oisolerad platta på mark ifrån 1970-tal med ett lager EPS-betong överst.

Innerväggarna i huset står på frikolit/plast och de yttre väggarna på tryckta syllar.

Blir inte klok på detta. Så hoppas ni har några goda råd att komma med.

L
Vad vill ni ha på golvet
Att mattan släppt är inget konstigt , det har varit tätt mot betongen , ingen vent som tagit bort fukten , fukt vandrar uppåt och då släpper ytskiktet

Tack "liteavvarje" skapade två trådar, du har redan svarat på den andra. Dock behöver jag ett förtydligande. Vet ej hur man tar bort denna.

Vill ha klinkers med golvvärme!

L
Mera om hur det ska nyttjas , bara bad/dusch eller även tvätt

Först och främst WC och dusch. Kanske förbereda så man kan ställa in en tvättmaskin framöver.

Det går att få plats med en precis intill duschhörnan.

Badrummer är ca 2x3

• Skiss av ett badrum med markerade platser för duschhörn, toalett och handfatsspegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Om det varit helisolering och makadam under plattan så ska hela golvet tätas
Med klinkers så är det fogar som fukt kan ventilera ut i , det med tätskikt ska då vara 0,5 m utanför duschdörrarna och en meter ut på väggarna från glaset eller hela väggen
Hela min källare ligger på backen 70 talare och där har jag klinker och och GV ingen fukt som står kvar eller syns

Tack då förstår jag hur du menar. Det låter klokt att göra så.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.