Hejsan!

Vi håller på att renovera vårt badrum.

Vår fråga är hur ni skulle ha tätat dessa inkommande vattenrör?

20140422_202057.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är ju grymt svårt (om inte omöjligt...) att trä på rörmanchetter på dessa rör!

Har läst någonstans att någon använt sig av tejpen T-Flex:

http://www.t-emballage.se/byggmaterial/taetningstejp-t-flex.aspx

Hur skulle ni ha gjort? Viktigt att det blir tätt!

Förövrigt använder vi oss av Kiiltos K2 tätningssystem.

Tack på förhand!

Hälsningar Fredrik och Josefine

Går det inte att skruva loss kulventilerna, trä bort brickan, montera manchetter och åter montera alltihop när tätskiktet är klart?

Nope. Tyvärr!

Då sprutar vattnet rakt ut. Inkommande vatten. De svarta spakarna är avstängningarna.

Du får ju stänga av i källaren :)

Ja att det är avstängning det ser jag men du kan ju stänga av inkommande vatten först, skruva loss prylarna och täta. följ rören på andra sidan väggen. Någonstans ska det finnas en till ventil.

Passa på och dra dolt också när ni ändå håller på!

• Gilla
jossan1986
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Du får ju stänga av i källaren :)
Goteborg skrev:
Ja att det är avstängning det ser jag men du kan ju stänga av inkommande vatten först, skruva loss prylarna och täta. följ rören på andra sidan väggen. Någonstans ska det finnas en till ventil.
Bor i ett höghus, med många lägenheter. Blir inte populär om vattnet stängs av tyvärr... :/

AndersMalmgren skrev:
Passa på och dra dolt också när ni ändå håller på!
Ja det låter ju lockande. :) Får inte göra det dock för föreningen.

Ta dit en röris som fryser rören sen är det lätt att plocka bort.

• Gilla
jossan1986
  • Laddar…
huggan skrev:
Ta dit en röris som fryser rören sen är det lätt att plocka bort.
Tack för tipset! Tanken har också slagit mig. Men hur lång bit av rören behöver man för att få plats att frysa tror du?
Det går ju att karva ut i väggen en liten bit iaf.

Jag gjorde ungefär samma sak (I mitt fall flyttade jag ballofixerna till ett annat ställe), gjorde det på dagen när folk jobbade.

edit. Är du säker på att det inte finns en trumma där bakom, verkar skumt att låta rören komma direkt in i ditt badrum sådär

Krilleman
Med tanke på att värmen sticker ut där också, är det ju väldigt sannolikt att det är en slits bakom väggen!

AndersMalmgren skrev:
Jag gjorde ungefär samma sak (I mitt fall flyttade jag ballofixerna till ett annat ställe), gjorde det på dagen när folk jobbade.

edit. Är du säker på att det inte finns en trumma där bakom, verkar skumt att låta rören komma direkt in i ditt badrum sådär
krilleman_215 skrev:
Med tanke på att värmen sticker ut där också, är det ju väldigt sannolikt att det är en slits bakom väggen!
Okej! Hur ser jag det då? Betongväggar från 60-talet. Vet inte hur tjock väggen är. Förmodligen har grannen på andra sidan väggen ett badrum där också...

kolla VVS ritning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.