5 487 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Tätningslist - Vilken profil?
Har nyligen flyttat till ett studentrum och det har nyligen börjat bli en smula kyligt här inne på kvällarna och mornarna.
Efter att ha undersökt lite så upptäcker jag att det sipprar in bra mycket kall luft ifrån fönstret så då är det nog dags att täta dom
Har kollat runt lite och hittat ställen där jag kan beställa tätningslister men problemet är bara vilken Profil ska jag använda?
Är det endast så enkelt som några sidor berättade, att man mäter springan, med exempelvis modellera?
(Nu har jag inte någon modellera men det går väl att mäta på något annat sätt...)
Efter att ha undersökt lite så upptäcker jag att det sipprar in bra mycket kall luft ifrån fönstret så då är det nog dags att täta dom
Har kollat runt lite och hittat ställen där jag kan beställa tätningslister men problemet är bara vilken Profil ska jag använda?
Är det endast så enkelt som några sidor berättade, att man mäter springan, med exempelvis modellera?
(Nu har jag inte någon modellera men det går väl att mäta på något annat sätt...)
Produkter som diskuteras: "Tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
Om det är ett studentrum så ska väl vaktmästaren ta hand om sådant. Täta inte för mycket om det inte finns övrig ventilation i rummet. en balansgång detta med friskluft/tätning o kallras/drag
Lycka till
PS det borde gå med vanlig P tätningslist som du klistrar fast. Hade det varit ett hus med nya fönster och listen ska sitta länge o proffsigt ska man nog häfta dit grejerna.
Lycka till
PS det borde gå med vanlig P tätningslist som du klistrar fast. Hade det varit ett hus med nya fönster och listen ska sitta länge o proffsigt ska man nog häfta dit grejerna.
Klicka här för att svara