2 902 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Tätningsband spånskiva/vägg ventilerat golv
Jag knôkade ner en foglist där det fick plats och la mjukfog över sen. Eller ja, först försökte jag med bara mjukfog, så en stor del mitt ventilerade utrymme under golvet är fullt med mjukfog som runnit ner
Den stackars sate som river i framtiden lär garva i brallan.
Nivells egna grejjor undvek jag som pesten, där det var möjligt - de är ju dyrare än knark.
Nivells egna grejjor undvek jag som pesten, där det var möjligt - de är ju dyrare än knark.
Produkter som diskuteras: "wolfcraft"
Wolfcraft
Smarta och innovativa verktyg från det tyska familjeföretaget Wolfcraft, grundat 1949 av Robert Wolff. Wolfcraft är en stor producent av verktyg, tillbehör och egenutvecklade produkter. I dagsläget har de mer än 550 patentskyddade produkter.
Läs mer
Hehe, det måste gått åt en hel del fog för dig där i början. Det blev tätningsband från Jape för min del (billigare än Nivells motsvarighet). Kommer vika den som ett L och lägga den på ovansida spånskiva och upp mot vägg. Jag ger inte mycket för mjukfog i detta sammanhang. Svårt att få en tillräckligt bra fog som kan ta upp rörelserna i underlaget. Litet glapp att fylla och töjningen i fogen blir snabbt för stor (=risk att det börjar dras tjuvluft)...Strip skrev:
Jag knôkade ner en foglist där det fick plats och la mjukfog över sen. Eller ja, först försökte jag med bara mjukfog, så en stor del mitt ventilerade utrymme under golvet är fullt med mjukfog som runnit nerDen stackars sate som river i framtiden lär garva i brallan.
Jo, men för samma fläkthastighet kommer resten av golvet ventileras sämre om det börjar dra tjuvluft någonstans. Luften tar enklaste vägen till frånluftskanalen (sidan närmast frånluftskanalen är nog mest olämplig om den blir otät).Strip skrev:
Jag återkommer med bilder hur det blev.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden