Är det någon som vet vad det är som släppt mellan fönstrena på denna bild,misstänker ev tätning?
Om det är någon som känner igen, hur går man tillväga för att åtgärda & är det ens något som behöver åtgärdas?
 
  • Inomhusvy av ett fönster där tätningen mellan fönsterglasen verkar ha släppt, synlig spricka och luckrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på fönster där tätningen mellan två rutor ser ut att ha släppt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som det är någon fog som isolerglaskassetten ligger emot.
Är det ett 2+1 fönster?
 
1 123abc skrev:
Ser ut som det är någon fog som isolerglaskassetten ligger emot.
Är det ett 2+1 fönster?
Det är ett aluminiumklätt träfönster med energiglas från Elitfönster. Får inte fram ytterligare information om fönstret tyvärr
 
1 123abc skrev:
Ser ut som det är någon fog som isolerglaskassetten ligger emot.
Är det ett 2+1 fönster?
1 123abc skrev:
Ser ut som det är någon fog som isolerglaskassetten ligger emot.
Är det ett 2+1 fönster?
Hur vet jag om det är ett 2+1 fönster? Kan se att det finns en springa mellan fönstrena när man öppnar,se bild.
 
  • Delvis öppet fönster i profil som visar låsmekanism och en springa mellan fönsterbågarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en öppen fönsterkarm med synlig springa mellan tätningarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.