Nu är jag inne och rotar bland detta med hur man tätar med olika kopplingar.
Dagens fundering gäller hur man tätar en Vatette fördelare.
Jag vill plugga en 3 rörs fördelare
Till detta har jag följande delar, där pluggen har konisk anläggnings yta.
Så, hur får jag det tätt mot fördelaren med koniskplugg (har jag ens valt rätt plugg)? Min första tanke är att det inte behövs någon tätning, kanske lite pasta på konans anläggningsyta?
Dagens fundering gäller hur man tätar en Vatette fördelare.
Jag vill plugga en 3 rörs fördelare
Till detta har jag följande delar, där pluggen har konisk anläggnings yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så, hur får jag det tätt mot fördelaren med koniskplugg (har jag ens valt rätt plugg)? Min första tanke är att det inte behövs någon tätning, kanske lite pasta på konans anläggningsyta?
har samma lösning som ovan, har fungerat fint. Men efter att demonterat och återmonterarat läcker det. Testade att smörja med unipack och putsa delarna. Hjälpte lite att dra hårdare än förrut, men inte helt.
Bytte även mutter.
Kan pluggen inte återanvändas?
Bytte även mutter.
Kan pluggen inte återanvändas?
Medlem
· Blekinge
· 12 224 inlägg
Är Locher och unipack samma sak?
Klicka här för att svara
