Något tips på hur man får bort klisterrester från självhäftande tätningslister? Ska byta dammlister mellan alla fönster men får snart krupp, dom gamla listerna har förmodligen suttit i eviga tider och det är helt omöjligt att få bort det gamla klistret. Har försökt med skrapa, limtvätt och av fackhandel rekommenderade rengöringsdukar (Q-wipes) men går bet. Tacksam för tips!

Bensin?

T-röd brukar funka bra på klisterräster från tape mm kan vara värt ett försök

Tack för tips, T-röd försökte jag med också men nepp. Efter råd från fastighetsförvaltaren är problemet löst med förtunning, blev nästan hög på kuppen men klistret fick jag i alla fall bort.

MultiMan
Vanlig petroleumavfettning brukar lösa upp de flesta klistersorter från tejp och andra självhäftande saker. Betydligt nyttigare än förtunning (oftast toluen).

Tack MultiManOriginal, jag skall notera det till nästa gång. Dammlisterna håller tydligen bara i 2 år så jag lär ska ha samma problem då. Får ställa resten av förtunningen i barskåpet, det var fart på den :-D. Gillar verkligen inte att använda såna medel, känns giftigt i kvadrat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.