2 702 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Tätning av elpatroner?
Är det någon som vet om det är OK att använda lin & rörkitt för elpatroner (jag tänker på värmen)?
Det följde med en form av koppar-packning när jag köpte elpatron från Rinkaby rör. Är det meningen att detta skall vara enda tätningen?
// Åke
Det följde med en form av koppar-packning när jag köpte elpatron från Rinkaby rör. Är det meningen att detta skall vara enda tätningen?
// Åke
Hej åke jag har själv köpt liknande patroner från rinkabyrör som du har
men när jag fyllde systemet så visade det sig att dom läckte
jag provade att spänna hårdare med en stor rörtång men det gick inte
läckaget ökade i stället så jag bytade ut kopparpackningen mot lin och rörkitt och det håller tätt.
men när jag fyllde systemet så visade det sig att dom läckte
jag provade att spänna hårdare med en stor rörtång men det gick inte
läckaget ökade i stället så jag bytade ut kopparpackningen mot lin och rörkitt och det håller tätt.
Produkter som diskuteras: "rörtång"
Rörtänger
Rörtänger är specialiserade verktyg som används för att greppa och vrida rör och rördelar vid montering eller demontering. De är utformade med kraftiga käftar som kan ge ett fast grepp om runda, fyrkantiga, sexkantiga och åttkantiga rör
Läs mer
Någonstans har jag läst att man skall använda teflontejp istället för lin+kitt pga att temperaturen gör att kittet åldras i förtid och att det kan börja läcka så småningom.
Inte vet jag... Jag tänkte prova med lin+kitt i alla fall.
// Åke
Inte vet jag... Jag tänkte prova med lin+kitt i alla fall.
// Åke
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden