3 806 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Tätat golvbrunn med silikon skarv matta brunn
Har en liten men kanske dum fråga. Har i rent prevenmtivt syfte lagt en silikonsträng precis där plastmattans skarv ligger nere i golvbrunnen. Har inget läckage eller så. Sedan har jag en duschkambin med en slang ned i golvbrunnen. Så fogen utsätts ju inte för rinnande vatten. Slangen kigger ned i vattenlåset kan man säga
Tror ni man kan duscha imorgon då har den härdat i ca 1 dygn eller ska man vänta till efter helgen? Vi ska bort till vår husvagn.
Tror ni man kan duscha imorgon då har den härdat i ca 1 dygn eller ska man vänta till efter helgen? Vi ska bort till vår husvagn.
Moderator
· Stockholm
· 57 844 inlägg
Om du har rimligt flöde i avloppet, inget halvstopp eller så. Så borde ju inte din silikonsträng vattenbegjutas överhvuudtaget.
Den har dessutom säkert nästan härdat igenom till imorgon. Jag skulle inte vara orolig.
Men det är lite skumt att överhuvudtaget lägga silikon där. Har du någon klämring i brunnen?
Den har dessutom säkert nästan härdat igenom till imorgon. Jag skulle inte vara orolig.
Men det är lite skumt att överhuvudtaget lägga silikon där. Har du någon klämring i brunnen?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Fäster silikon öht på plasten i matta och brunn, min erfarenhet är att den silikonen kan man dra bort som ett snöre.
Protte
Protte
Sliter med ett gammalt våtrum, delvis tätat med silikon.
Silikonet har över huvud taget inte fastnat på PVC ytan i golvbrunnen, utan som prototypen skriver, är bara att dra av.
Provar just nu Casco Aqua Tät, som verkar fastna bättre på den feta PVC - ytan.
Skall, enligt instruktionerna, vara lätt etsande mot just PVC och därför få fäste.
http://media.schoenox.net/casco/docs/cascoaquatat_se_se_tds.pdf?1342749089
Vete 17 om jag använder silikon någonstans igen.
Silikonet har över huvud taget inte fastnat på PVC ytan i golvbrunnen, utan som prototypen skriver, är bara att dra av.
Provar just nu Casco Aqua Tät, som verkar fastna bättre på den feta PVC - ytan.
Skall, enligt instruktionerna, vara lätt etsande mot just PVC och därför få fäste.
http://media.schoenox.net/casco/docs/cascoaquatat_se_se_tds.pdf?1342749089
Vete 17 om jag använder silikon någonstans igen.
Redigerat:
Klicka här för att svara