Hur rekommenderar ni att man tätar där listen inte går ner riktigt till golvet? Kan man använda silikon fogmassa?

• List vid vägg möter golvet, med springa emellan. Frågan i inlägget handlar om tätning av detta mellanrum med silikonfogmassa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U
M MB280 skrev:
Hur rekommenderar ni att man tätar där listen inte går ner riktigt till golvet? Kan man använda silikon fogmassa?
Akrylfog isf, silikon går inte måla på

• Gilla
MB280
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Akrylfog isf, silikon går inte måla på
Köper jag vit akryl behöver jag inte måla?

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
U
M MB280 skrev:
Köper jag vit akryl behöver jag inte måla?
Det kommer ju inte va samma färg som listen och fogen har en tendens att gulna lite efter ett tag.

• Gilla
MB280
  • Laddar…
BirgitS
Glöm inte att trägolv rör sig med årstiderna så fogen får inte försöka låsa fast golvet.

• Gilla
MB280
  • Laddar…
OK, vad rekommenderar du?

Använd dig utav en målarfog med bra rörelseförmåga tex casco paintflex, se till att få bra med fog in i glipan så det inte bara blir en tunn sträng (spricker lättare med tunna strängar)
👍🏻

• Gilla
MB280
  • Laddar…
Kan man använda denna?

• Bild av en flaska Pattex Indoor Fill & Repair fogmassa med röd topp och etikett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vanlig enkel målarfog duger gott, behövs inga dyra preparat för att fylla upp. Kallas även målarens hjälpreda.

• Gilla
MB280
  • Laddar…
M MB280 skrev:
Kan man använda denna?
Rörselförmågan är 12,5% jämfört med casco som jag skrev ligger på +-25% funkar kanske med den du skickade bild på men det är ett golv och det rör sig och du har en del tyngd på det. Upp till dig att testa 👍🏻 spricker det så ta bara en med mer rörelseförmåga, det är mitt råd

• Gilla
MB280
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.