Hej,

I lägenheten jag flyttat till har man lagt in nya (fast nu är det nog ett tag sen) plastmattor utan att först ta bort listerna. Ett riktigt fuskjobb. Det är dåligt och fult gjort och det är mellanrum på sina håll utefter golvet/listerna. Jag har inte råd - och kan inte själv - spika/limma upp smyglister överallt för att snygga till detta. Nån som vet nåt annat sätt? Kan man sätta nån tätningslist (tejp?) och var kan det köpas i så fall? Tänker mig nån cm bred för att täta dessa fula springor. Jag behöver inte nödvändigtvis sätta nere vid dörrkarmar och krångla i vinklarna av rummen, men vill ha på alla raka golvytor.

• Mellanrum mellan en vit golvslist och en brun plastmatta, vilket ger ett otillfredsställande finish.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plastmatta på golv med mellanrum mot fotlist på grund av felaktig installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om mattan är limmad bra kan så kan du ju dra en latexfog där. Snyggast hade iofs varit en liten kvartslist

Kvartslist är nog det enda vettiga alternativet. Om du vill komma billigare undan med sämre resultat återstår brun akrylfog och maskeringstejp kanske?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.