Hej,
Jag har kikat runt fasaden och tätat en del springor i stenmuren osv. där möss kan krypa in i torpargrunden. Det finns en del ställen där det är glipor mellan golv/fasad/stenmur. Hur tätar man detta, jag antar att det skall andas?
Jag tog lite bilder men det är svårt att se; bilderna är tagna underifrån så att man "tittar" på botten av fasaden.
Mvh
Mathias
Jag har kikat runt fasaden och tätat en del springor i stenmuren osv. där möss kan krypa in i torpargrunden. Det finns en del ställen där det är glipor mellan golv/fasad/stenmur. Hur tätar man detta, jag antar att det skall andas?
Jag tog lite bilder men det är svårt att se; bilderna är tagna underifrån så att man "tittar" på botten av fasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mvh
Mathias
Hade jag varit du hade jag försökt med något rostfritt nät mot möss så att inte luftspalten täcks igen. Har du naturstensgrund är det docklite svårt att fästa.mattedublin skrev:
Hej,
[bild][bild][bild]
Mvh
Mathias
Bra idé, jag får försöka hitta något finmaskigt. Kanske kan fästa med klammer på undersidan av fasaden, men det kommer ju rosta sönder rätt fort känns det som. Hm.C Chronaus skrev:
Det är sånt här som gäller: https://stick.se/mus/gnagarskydd-ro...sfMb4yNFFCfSrghfymib4Zu_hgkKuK3YaAlOjEALw_wcBmattedublin skrev:
0.5 cm maskor i rostfritt
Klicka här för att svara