9 253 läst ·
26 svar
9k läst
26 svar
täta kring golvbrunnen?
hmm enligt min bekant som hjälpt mig lägga golvet gör de alltid såhär...
han kommer från Gambia iof. :eek:
han kommer från Gambia iof. :eek:
Redigerat:
Jag tycker mig se att det inte finns nedvik på mattan i brunnen så frågan är ju om mattan är korrekt utförd.
Laminat golvet kommer nog att hålla en dusch innan det tränger ned vatten i skarvarna och det bubblar upp om ser ut som skit då kärnan är MDF liknande och suger som en svamp....
Tyvärr hade jag nog skrotat idén redan nu.
Laminat golvet kommer nog att hålla en dusch innan det tränger ned vatten i skarvarna och det bubblar upp om ser ut som skit då kärnan är MDF liknande och suger som en svamp....
Tyvärr hade jag nog skrotat idén redan nu.
Hur lyckades du med att få till fallet mot golvbrunnen?
att täta golvbrunnen känns ju inte som det enda stället du kommer ha problem att få tätt.
Men å andra sidan, har du en duschkabin så kan man väl undvika nästan allt vatten från att hamna på golvet.. Men jag vill påstå att om ett år kommer ditt golv inte ha lika fina skarvar som nu..
Ju hävdar nog att "gör om gör rätt" är tillämpbart i detta fall..
att täta golvbrunnen känns ju inte som det enda stället du kommer ha problem att få tätt.
Men å andra sidan, har du en duschkabin så kan man väl undvika nästan allt vatten från att hamna på golvet.. Men jag vill påstå att om ett år kommer ditt golv inte ha lika fina skarvar som nu..
Ju hävdar nog att "gör om gör rätt" är tillämpbart i detta fall..
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Om detta är en dusch så är det nästan kriminellt dåligt utfört. Ett korrekt utförande är att brunnen skall sitta i höjd med tätskiktet, plastmattan under kan möjligen räknas som tätskikt. Den skall då gå ner i brunnen, och där täta mot insidan av brunnen med en klämring som trycker ut den mot brunnens väggar.
Laminatgolvet kommer att börja svälla efter första duschen, det kanske inte börjar falla sönder i beståndsdelar förrän efter 4 - 5 duschningar...
Laminatgolvet kommer att börja svälla efter första duschen, det kanske inte börjar falla sönder i beståndsdelar förrän efter 4 - 5 duschningar...
hoppas ingen tog illa upp men jag tyckte bilden var förbannat rolig 
Klicka här för att svara