Hej!

Jag är i desperat behov av tips! Vi har ett innertak av trä den är relativt ny och vi trivs mycket med utseendet. Men dessvärre har vi problem med vindflugor som verkar vilja bosätta sig mellan springor i innertaket, troligtvis då det påminner de om träd och blir då ett bra ställe att övervintra! Jag skulle nu gärna vilja täta de här springorna.

Har försökt med ullsnöre och träspackel och det är extremt pillrigt och tar väldigt lång tid, blir dessutom inte så tät. Jag undrar om det finns något mer praktiskt sett som tex silikonfog? Är rädd att förstöra det fina trätaket dock! Alla tips är hjärtligt välkomna.

• Närbild på ett trätak med mörka springor och knutar, där användaren vill ha tips på hur man täta dem för att förhindra vindflugor från att komma in.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätak med springor, taklampa och trästöd, visas i ett rum där användaren söker tips om att täta springorna på grund av vindflugor.
    Skapa konto
  • Närbild på ett trätak med springor mellan plankorna, problem med vindflugor som vill bosätta sig där.
    Skapa konto
Kanske målarfog och en taklist? Taklister ska ni väl ha?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske målarfog och en taklist? Taklister ska ni väl ha?
Tack för svar, herregud taklist låter ju självklart att jag inte tänkte på det! Verkar vara bästa lösningen och det skulle kunna fungera i den vinkeln med!

Skall genast söka efter taklist!

Tack igen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.