2 056 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Täta hål i vägg vid golvbrunn
Hej!
För några dagar sedan satte jag våtrumsgips i hela badrummet.
Har köpt en väggnära golvbrunn och rörmokaren hade satt upp den temporärt med 3 distanser från vägg för att få den ungefär på rätt ställe.
Va bra, tänkte vi och gjorde hål i gipsen och satte dit.
Vad vi inte tänkte på var om den satt på rätt höjd, vilket den inte gjorde! Den behövde flyttas ner 2-3 cm.
Nu har jag 3 hål i gipsen som syns ovanför golvbrunnsramen. Hur ska man täta detta för att få det enligt reglerna?
För några dagar sedan satte jag våtrumsgips i hela badrummet.
Har köpt en väggnära golvbrunn och rörmokaren hade satt upp den temporärt med 3 distanser från vägg för att få den ungefär på rätt ställe.
Va bra, tänkte vi och gjorde hål i gipsen och satte dit.
Vad vi inte tänkte på var om den satt på rätt höjd, vilket den inte gjorde! Den behövde flyttas ner 2-3 cm.
Nu har jag 3 hål i gipsen som syns ovanför golvbrunnsramen. Hur ska man täta detta för att få det enligt reglerna?
Moderator
· Stockholm
· 56 254 inlägg
Om de inte är jättestora så tror jag inte du behöver fylla dem alls (nu antar jag att du skall ha kakel på väggen). Annars kan du spackla igen dem med någon form av cementbaserat spackel, ex. husfix. Det viktiga är bara att det inte är vanligt väggspackel.
Moderator
· Stockholm
· 56 254 inlägg
Sandspackel var vad jag menade med "vanligt väggspackel", dvs det är just precis det man inte skall använda.
Klicka här för att svara