Har låtit montera en prefab tillbyggnad som har monterats mot befintligt hus med ca 50mm ställmån. Har lite funderingar hur jag ska täta/isolerar glipan.
Glipa mellan en prefabricerad tillbyggnad och ett befintligt hus med synlig isolering och krypgrund under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glipa mellan en befintlig vägg och en ny prefab tillbyggnad med synlig ställmån och delvis isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är krypgrund under så där vill jag oxå få tätt.
Glipa mellan en ny prefab tillbyggnad och ett befintligt hus med synlig krypgrund under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till saken hör att tillbyggnaden är sänkt ca 0,5m jmf mot gamla delen och funderar om man måste se till att det blir kapillärbrytande skikt på den delen som ligger an mot gamla krypgrunder
Schematisk skiss som visar en tillbyggnad mot ett hus med glipa och krypgrund under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Några förslag eller är det bara peta in mineralull?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.