Vi ska lägga Tarkett Soundlogic och stöter på oväntat problem. Det är en konstig plastlist på ena kortändan av brädan, någon slags låsmekanism antar jag. Men hur som helst blir kortändan liksom ”upphöjd” en halv Mm eller så. Tillräckligt mycket för att störa på ett oacceptabelt sätt. Något gör vi fel när vi lägger men vi fattar inte vad. Vi har lagt golv förr och aldrig haft sådana problem. Någon som kan förklara den logiska lösning vi uppenbarligen missar?
Inte för att jag kommer kunna svara men bilder underlättar säkert för nån annan.
Ser den likadan ut i andra änden? Den röda plastlisten, det är inget du ska plocka bort?
Vi har såklart inte tagit bort något. Och vi har bankat. Kloss och hammare. Hjälper icke. Och det är ju ett klickgolv, hur mycket våld ska det krävas för att få plankan på plats!?C cffol skrev:

