Vi ska lägga Tarkett Soundlogic och stöter på oväntat problem. Det är en konstig plastlist på ena kortändan av brädan, någon slags låsmekanism antar jag. Men hur som helst blir kortändan liksom ”upphöjd” en halv Mm eller så. Tillräckligt mycket för att störa på ett oacceptabelt sätt. Något gör vi fel när vi lägger men vi fattar inte vad. Vi har lagt golv förr och aldrig haft sådana problem. Någon som kan förklara den logiska lösning vi uppenbarligen missar?
 
Inte för att jag kommer kunna svara men bilder underlättar säkert för nån annan.
 
Lägger till bild på den konstiga kortsidan och fula skarven.
 
  • Kortsida av laminatgolv med synlig röd skarv mot bakgrund av kaklat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Strawberry road skrev:
Lägger till bild på den konstiga kortsidan och fula skarven.
Trägolv med skarv mellan två plankor, detaljbild som visar träets textur och mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser den likadan ut i andra änden? Den röda plastlisten, det är inget du ska plocka bort?
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ser den likadan ut i andra änden? Den röda plastlisten, det är inget du ska plocka bort?
Nej det verkar vara en slags låsmekanism. Säkert jättebra bara man fattar hur man ska göra.
 
K
Blir det inte bättre när du får på nästa rad?
 
Fjädrar inte plastbiten in när du trycker ned brädan? När den kommit rätt hoppar den ut och låser fast.
Har du tryckt ned kortsidan i botten?
Om inte, bara att trycka till.
 
har du tryckt till den brädan som sticker upp, brukar klicka till och så fastnar dom ihop.
 
C
S Strawberry road skrev:
[bild]
Du ska ju absolut inte ta bort något från plankorna!
Det ser bara ut som att du inte tryckt ned den tillräckligt. En träbit och en hammare kan vara bra för att inte få allt för ont i händerna. Banka till den bara!
 
K Kortling skrev:
Blir det inte bättre när du får på nästa rad?
Lite bättre på vissa ställen men fortfarande inte bra. Superirriterande. Det ser ärligt talat för j-ligt ut
 
D daugaard skrev:
har du tryckt till den brädan som sticker upp, brukar klicka till och så fastnar dom ihop.
Vi har tryckt, den sitter fast men är upphöjd ändå. Det ser inte klokt ut, känns jättetydligt när man går på det.
 
S Strawberry road skrev:
halv Mm eller så
Halv Mega meter :rofl:
 
Fortsätt inte lägga förrän du fått varje skarv på plats!
 
Provat att trycka till med hälen?
 
C cffol skrev:
Du ska ju absolut inte ta bort något från plankorna!
Det ser bara ut som att du inte tryckt ned den tillräckligt. En träbit och en hammare kan vara bra för att inte få allt för ont i händerna. Banka till den bara!
Vi har såklart inte tagit bort något. Och vi har bankat. Kloss och hammare. Hjälper icke. Och det är ju ett klickgolv, hur mycket våld ska det krävas för att få plankan på plats!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.