Hej alla,

Vi har precis fått vår nya diskho Tapwell 5040 installerad och upplever problem med den magnetiska korgventilen.

Ventilen stänger sig per automatik omgående då vatten passerar vilket gör att man aldrig kan skölja av något utan att manuellt behöva tömma diskhon. Är det någon mer som känner till detta och vet vad som kan vara fel?

Jag har tagit isär korgventilen men kan inte hitta något sätt att påverka detta. Den borde rimligtvis vara designad för att stänga sig efter en viss mängd vatten men i vårat fall krävs ingenting för att den skall försluta sig. Tips och råd?

/Mvh, Gustaf

BirgitS
G gurrann skrev:
Hej alla,

Vi har precis fått vår nya diskho Tapwell 5040 installerad och upplever problem med den magnetiska korgventilen.

Ventilen stänger sig per automatik omgående då vatten passerar vilket gör att man aldrig kan skölja av något utan att manuellt behöva tömma diskhon. Är det någon mer som känner till detta och vet vad som kan vara fel?

Jag har tagit isär korgventilen men kan inte hitta något sätt att påverka detta. Den borde rimligtvis vara designad för att stänga sig efter en viss mängd vatten men i vårat fall krävs ingenting för att den skall försluta sig. Tips och råd?

/Mvh, Gustaf
Hej Gustaf,

Jag har exakt samma problem. Hittade du någon lösning på detta?

/Dan

BirgitS
Tapwell har brukar ha bra support så kontakta dem om du inte tycker att Stalas information stämmer.

Har oxå samma problem, hittade ni någon lösning? Har mailat Tapwell men orkar inte vänta på svar😆

Fick svar från Tapwell nu. Dom hade fått en batch med magnet pinnar som det var fel på så jag ska få en ny.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
G gurrann skrev:
Hej alla,

/Mvh, Gustaf
Hej! Är ni nöjda med den diskhon utöver problemet med magneten?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.