Vi har köpt ett hus med direktverkande el och tanken var att installera vattenburet system!
Vår första tanke var att bila/såga spår till alla element. Men de blir ett jäkla massa jobb med det + att de känns som man försvagar plattan!
Så vår tanke nu är man drar värme och vatten i innertak, likt bilden nedan! Sedan ner i väggar till element, vattenskåp osv.
För och nackdelar med det?
Vår första tanke var att bila/såga spår till alla element. Men de blir ett jäkla massa jobb med det + att de känns som man försvagar plattan!
Så vår tanke nu är man drar värme och vatten i innertak, likt bilden nedan! Sedan ner i väggar till element, vattenskåp osv.
För och nackdelar med det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värme och varmvatten går bra , men sämre med kallvatten då det kan bli kondens på rören ,
kanske med limmad armaflex , men den bör nog vara ca 30 mm tjock då , helst 50 mm .
det senare eftersom dom kommer att byggas in .
För att säkerställa ingen kondens
kanske med limmad armaflex , men den bör nog vara ca 30 mm tjock då , helst 50 mm .
det senare eftersom dom kommer att byggas in .
För att säkerställa ingen kondens
Kallvatten i Rör I Rör brukar inte vara någon fara.
Är du orolig så finns det extraisolerad slang att köpa.
http://www.lksystems.se/sv/produkte...extraisolerade-tomror-rir-extra_77746901.aspx
Är du orolig så finns det extraisolerad slang att köpa.
http://www.lksystems.se/sv/produkte...extraisolerade-tomror-rir-extra_77746901.aspx
Klicka här för att svara