N
Hej,

Har bytt elpanna i garaget då den gamla läckte. Har inte haft värme i garaget i 2år.

Nu efter att jag installerade den nya och fyllde på vatten så tappar systemet trycket från 1bar till 0 på några sekunder. Jag kopplade pannan till sig självt, tur till retur, och såg att den kunde hålla trycket på 1bar så inget fel på den nya pannan.

Nu till min fråga, kan jag anta att jag har ett läckage i mina vattenrör? De är gjutna i betong och det är två slangar som sticker ut för inkoppling.

Om ja, finns det något enkelt sätt och laga eller bara ge upp och köra luft luft värme pump istället?

Tacksam för råd och idéer!

Det gäller bara att hitta läckan samt bila upp den och skarva.
Har du låtit det bli minusgrader så slingorna har frusit sönder?

Som sägs så har det nog frusit i betongen, inte tillräklig sprängverkan för att se något upphjning på plattan. Inte otroligt att det är fruset på flera ställen, har dt varit bara vanligt vatten och med glykol, så har det säkert frusit. Det man kan göra för att ev htta var skadan är, att fylla på vatten och se om det blöter på golvet, men ingen garanti, då en skada ska lagas och det finns fler.

N
Tack, det ser ut som det har frusit sönder då jag har inte satt på värmen under vinter.

Kanske det få bli luft luft i garaget, undra om det blir billigare i drift i alla fall :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.