988 läst ·
3 svar
988 läst
3 svar
Tappar tryck i värmepump när jag stänger av systemet
Jag har haft en läcka i radiator krets i källaren. När jag kopplade bort den så höll den trycket i värmepumpen. Nu när det gick mot sommaren så sjönk trycket det är ju rätt normalt men inte till noll tycker jag som det är nu. Radiator kretsen är avstängd i värmepumpen för tillfället.
Jag kollade för skojs skull lufttrycket i exp. kärlet. Då visade den 1,5 bar det tycker jag med är konstigt för jag la ett förtryck på 0,5 bar i luftkudden.
Jag kollade för skojs skull lufttrycket i exp. kärlet. Då visade den 1,5 bar det tycker jag med är konstigt för jag la ett förtryck på 0,5 bar i luftkudden.
Va? Om du har 1,5bars förtryck så måste vattentrycket vara över 2,5bar för att något vatten ska hamna i kärlet.
Vad är det för VP du har och hur gammal är den., det med ca 0,5 i förtryck ( ska vara så när kärlet är tomt ) r bra, om du släpper ut till ca 0,8 och väntar, sticker trycket till1,5 så öppnar säkert säkerhetsventilen, droppar eller rinner det i den, är det VVB i VP så får du prova att stänga inkommande kallvatten till den och se om det ökar, börja där och kom tillbaka
Klicka här för att svara