Tja,

har satt in sjövattenpumpen och kört igång, men jag tappar tryck så den går var 5'e minut ungefär, och på fem minuter tappar den tryck från 4 -> 2 bar ungefär. Med 60 liters tank bör det ju vara några liter som pyser ut så det borde ju synas?!
Har koll på (nästan) alla skarvar och kopplingar och inte hittat något läckage någonstans. Har en T-koppling under mark hos grannen men jag tänkte får det står så här ett tag borde jag ju märka att gräsmattan blir lite svampig där efter ett tag om det är den ;)

Vad kan det vara annars? Jag tänkte åka ut med båten och dubbelkolla så inte bottenventilen läcker, men skulle det kunna läcka så mycket i den (den är alldeles ny också)?

Nåt annat tips jag kan ha missat - eftersom det är tryck och vatten is systemet (spolat alla utkastare) måste det ju pysa vatten där det läcker?!

Hittar jag inte läckaget får jag väl bygga in pumpen så jag inte hör när den går och bara glömma läckaget, se det som nån typ av motionering av pumpen ;-)

Hur länge går pumpen när den startat, tänker på om blåsan i hydropressen saknar luft.

Protte

Tja,

Det är en trefaspump (100l/min "max") så den fyller tanken på nån trettio sekunder - nån minut kan jag tänka mig (har inte klockat).

Kollar jag hydropressen när pumpen är av och kranarna öppna är det 1.85bar ca. Satt tillslag av pumpen till två bar.

/Lars

Felet hittat - någonstans hos grannen (jag sätter en peng på den nedgrävda T-kopplingen) så jag kopplade bort slangen som gick åt det hållet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.