Har en fundering skall tapetsera ingångshallen och genomgångshallen med en randig non wowen tapet, ingen mönster passning annat är omvänd vådsättning för att få rand mönstret att fortsätta våd efter våd.

Entredörren med sidofönster på var sida, ligger ca 7cm ....försänkt i väggen och skapar en ram runt sig... med lite vägg på sidorna samt ovan, hur ska jag tapetsera runt detta för att få det att se bäst ut?

Förslag, egna funderingar nedan ngt av detta som är rätt eller helt fel men hur gör man detta med bästa resultat

1, Tapetsera över hörnet och in mot dörr sluta med tapet direkt vid vägg med fönster/dörr
2, Tapetsera över hörnet och in mot dörr sluta med tapet direkt ca 1-2 cm från vägg med fönster/dörr
3, Tapetsera över hörnet och in mot dörr sluta med tapet 2-3-4 cm efter hörnet
4, Sluta med tapet i hörnet

Slut fråga mönsterpaqssning randig tapet, sluthörn var lägger man lämpligast detta för att inte se att randningen inte fortsätter. I den stor hallen finns ett naturligt sluthörn. I den lilla vid ytterdörren två val endera ser man det felande hörnet när man går in eller när man går ut

Jag skulle sluta med tapeten i hörnet och måla väggen runt dörr/sidofönster i samma färg som dörren.
Det felande hörnet skulle jag sätta så man ser det när man går ut, det tar längre tid att gå in för besökare, man möts i hallen och har fokus in i huset. På väg hem igen är fokus antingen in mot oss eller ut genom dörren.

Tack tror jag gör på det sättet, tonar ner färgen på dörren och området runt i kring ngt så blir det säkert jättebra.

Hoppas hörnen håller och att tapetet sitter :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.