Man ska alltid spackla o givetvis slipa. Om tapeten är dåligt uppsatt finns risken för bubblor, stryk handen över våderna så känner du om det kan finnas tendens till bubbling. Måla sedan en gång precis som vanligt, märker du då att den bubblar sig så rekomenderar jag att använda tapetlösning.