2 647 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Tapeter Älvsbyhus?
Vi bygger också nytt. Ett tips vi har fått av ett flertal målare är att inte välja för dyra tapeter nu, bättre att tapetsera om sedan. Ett nytt hus rör sig och får , nästan alltid, sprickor. Vi har utgått från den standard som Myresjöhus erbjuder och så tapetserar vi om , om det behövs , om några år när huset har "satt sig"
Låter klokt tycker jag, fast jag hade ändå valt att måla väggarna. Snyggare och framförallt lättare att fixa hörnen när dom spricker! Bara i med lite byggspackel/silikon i hörnen och det ser kanon ut igen, plus att du slipper tapetsera om. Tröttnar man på målade väggar är det enkelt att måla över dom eller bara smälla på en tapet ovanpå.
Klicka här för att svara