Redigerat:
Akahigi
Själv har jag en ångtvätt med tapetmunstycke. Funkar bra. Du kan ju alltid hyra en liten sån. Man ska tydligen helst spikrolla väggarna först men någon sådan har jag aldrig hittat.

• Gilla
Real7
  • Laddar…
Jag hittade en billigare modell på Jula för 300kr men frågan är vilken som är bra.
Har ett rum som stått rivet i flera veckor pga att man är så sanslöst trött på att riva småbitar av den gamla tapeten och jag har fler rum som ska rivas så då känns det som om den dyrare är värd varenda krona för att slippa allt det jobbet och risken i att hamna i en "svacka" där jobbet står stilla.

Clas Ohlson har en tapetbortagare för 299kr. Värt varenda krona. En mindre spackelspade är bra att ha när tapeterna skall ångas ner

• Gilla
Danne_84
  • Laddar…
Jag rollade på nån gegga som såg ut som tapetklister, täckte med plast och lät det dra en stund. Sedan var det bara dra bort de gamla tapeterna.

Väldigt smidigt att jobba med..

Jag har en från jula för 300 kr och jag kan inte fatta att jag inte köpte en tidigare. Börjar högst upp så att jag får in en stor spackelspade sen är det bara att jobba sig nedåt. Sjukt smidigt!

• Gilla
Danne_84
  • Laddar…
Xlntjone skrev:
Typ [länk]
Gör att det går snabbare (finns andra tillverkare oxå som säkert är billigare men jag gillar festool)
Redan namnet borde vara skäl nog att köpa den.

Jag köpte en på Jula för 299kr :) Samt hittade nån gegga på Hornbach för 147kr 5L som man kan rolla på och låta dra i ca 1 timme men inte testat än.

Dock testade jag med ångan och det lilla jag körde på fungerade klockrent, blir dock lite slabbigt på golvet så man får lägga nått skydd som suger upp.

Tack för alla tips :)
Ska återkomma när jag provat geggan :P

Xlntjone skrev:
Typ [länk]
Gör att det går snabbare (finns andra tillverkare oxå som säkert är billigare men jag gillar festool)

Har för mig att den där kostar över tvåtusen. Om man är en enkel och anspråkslös människa som jag så köper man på Bauhaus för ett par hundra istället. Egentligen är det ju bara en roller med spikar på, inte en rymdraket. Vissa tapeter har ett tunnt plastskikt på ytan och det behöver perforeras för att ångan ska komma igenom och lösa upp klistret.

Fred vom Jupiter skrev:
Har för mig att den där kostar över tvåtusen. Om man är en enkel och anspråkslös människa som jag så köper man på Bauhaus för ett par hundra istället. Egentligen är det ju bara en roller med spikar på, inte en rymdraket. Vissa tapeter har ett tunnt plastskikt på ytan och det behöver perforeras för att ångan ska komma igenom och lösa upp klistret.
Även om den är dyr så ska man ng inte stirra sig blind på det. Är den mycket effektivare än en vanlig så betalar den ju sig själv. Men nu hör det inte till vanligheten att man river ner tapet iaf inte för mig. Har gjort det en gång sedan -92, och numera skulle jag inte få för mig att ta mig sådana jobb det finns det mindre begåvade till. ;-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.