Har en stor hall med strukturtapet som ska bort. Tyvärr är det inte den typ av tapet som man bara drar ner men nu måste det ske ändå. Jag såg att Jula har en tapetborttagare med ånga för 199 kr, är den något att ha tror ni?

Andra tips på hur man enkelt får ner tapeterna mottages också med tacksamhet.

Jag har en sån och den funkar bättre än något annat jag provat på envisa tapeter. Drygt och slabbigt jobb dock, man får stå och hålla plattan på samma ställe en bra stund om man har ett par lager tapet.

Härligt att höra att någon har en och att den fungerar.

Den fungerar bra. Använde min för att ta bort tapeterna i fyra rum innan nytapetsering. Blir dock lite av ångbastu när man använder den om man inte vädrar lite.

Håller med föregående. Fungerar bra men det blir väldigt varmt.

ClasseClas
Jag har använt min utan problem. Papptapeter funkar bra medan plastbelagda papptapeter är lurigare. Ett tips är att snitta tapeten kors och tvärs med ett rakblad el motsv. Då går det lite bättre undan med avverkningen.

Inga problem med min heller. Snitta tapeten från golv till tak i remsor något mindre än vad ångplattan är bred så går det på ett kick!

Jag brukar använda en stor spackelspade tillsammans med en sån här ångmaskin. Tapeten lossnar som oftast lätt.

ClasseClas
Samma här.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.