4 725 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Tapetasera / måla på baksidan av golvskåp.
Hej.
Vi har idag tre st. golvskåp som går ut från en väg i köket, som en liten köksö, eller snarare en halvö.
Baksidan på dessa skåp är ju av masonit och inte direkt vackra att titta på. Därför funderar jag på att antingen tapetsera eller måla på baksidan av dessa skåp. Bänkskivan sticker ut 12 mm på baksidan vilket innebär att man kanske skulle kunna sätta en skiva på baksidan, som fortfarande täcks av bänkskivan.
Har ni något bra tips på hur jag löser detta enklast och vad man kan använda för skiva som inte väger allt för mycket, som helst går att måla på?
/hedde
Vi har idag tre st. golvskåp som går ut från en väg i köket, som en liten köksö, eller snarare en halvö.
Har ni något bra tips på hur jag löser detta enklast och vad man kan använda för skiva som inte väger allt för mycket, som helst går att måla på?
/hedde
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Gips som är under 12mm blir väl lite väl ostabilt?
Täckskivor från Ikea är väl alltid tjockare är 12mm?
10mm spån borde väl hålla bra och vara lätt att måla på?
Täckskivor från Ikea är väl alltid tjockare är 12mm?
10mm spån borde väl hålla bra och vara lätt att måla på?
Jag tror också på någon tunnare fiberskiva. Masonite finns i tjocklekarna 6,4 och 9,2 mm, standardimension på skivorna 1200*2400. (Finns säkert andra fabrikat oxå) Jag tror att en 6,2 mm skiva kan vara lämpligt om man vill måla eller tapetsera.
Vi har likadan lösning hemma och där är ytan tapetserad. Funkar inte bra ! Vi har fått en stor fläck på tapeten, så jag skulle nog hellre råda till att måla ( eller täcksidor som någon föreslog ) I båda fallen går ytan att torka av betydligt bättre än vad en tapet gör!
// Tessan
// Tessan
Klicka här för att svara