Jag håller på med en mindre bokhylla som ska stå i ett rum vi håller på att göra i ordning.
Tänkte tapetsera bakstycket i samma tapet som vi har på en fondvägg i tummet.
Som bakstycke tänkte jag ta lite oljehärdad board jag fick över efter lite tagläggning på en friggebod i sommras.
Den är dock mycket glatt och känns som det inte kommer fastna bra men undrar om det räcker med att slipa ytan lite eller om det inte kommer fastna eftersom den är oljehärdad????
 
Skär av en lite provbit och testa i nåt hörn.
 
Jag tror jag slipar lite på ytan och gör ett försök... inte mycket annat att göra.
 
Hur gick detta? :) Ska göra samma sak hemma, 15år senare...
 
S svenniklas skrev:
Hur gick detta? :) Ska göra samma sak hemma, 15år senare...
Om jag minns rätt så slipade jag av ytan med en excenterslip innan jag satte tapeten.
Den satt kvar tills vi flyttade några år senare... 👌
 
  • Gilla
Coolman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.