hej,
jag byggar ett nytt inner vägg nu och tänka sätta tapet på den. Är den bara att späckla mellan skivorna och sen sätta upp tapet direkt? eller behover man 'prima' gips skiva först?

tack,
Neil ::)

har iochförsig inte satt vanlig tapet på gips, men glasfiberväv gick utmärkt att sätta direkt efter man spacklat utan att "prima", men det borde la funka med vanlig tapet också...

Bara å läggar resor i skarvarna å spacklar skruv håler 2 ggr sen kan du tapetser direkt Lycka til ;:)

Jag spacklade alla skarvar och spackla in glasfiberväv, och innan tapetsering målade jag väggarna en gång med takfärg för att mätta väggen+plus att få bort risken att det skulle synas igenom. (vit tapet)

Primade med utspätt tapetklister (billigaste sort) och roller. En billig försäkring som jag såg det. Tar inte mycket tid heller.

Jag spacklade och satte sedan tapeterna direkt på gipsskivorna. Det blev kanonbra. Tapeterna är vita.

:)

tack för alla mycket bra tips

jag ska prova i kväll.

jag har lite problem med gips skruv, de vill inte går in hela till gips, och sticka ut en lite så jag kan inte späckla hollerna. jag försok skruva in hård men det gick inte.

tack igen,
Neil

T
neiloc skrev:
:)

tack för alla mycket bra tips

jag ska prova i kväll.

jag har lite problem med gips skruv, de vill inte går in hela till gips, och sticka ut en lite så jag kan inte späckla hollerna. jag försok skruva in hård men det gick inte.

tack igen,
Neil
Använder du verkligen en skruvdragare? Måste vara en väldigt dålig i så fall, gips är mjukt som satan, skruvarna brukar ju försvinna rakt in om man inte är försiktig

hejsan,
hittade problem, skruvdragare (24v) behovde batterie läddning..... :)

have to stop working so late.... making simple mistakes....

tack!
Neil

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.