Hej!
Är det någon annan än jag som ska ha tapet istället för kakel framför köksbänk och glasskiva framför?
Vad för tapet i så fall, ska ni ha frostad, färgad glasskiva?

//MC
 
Vi har tapet nu och ska väl så fort vi får råd skaffa fram en glasskiva också...

Tapet köpte vi på Duro, den skulle klara av att sitta i ett kök och verkar tåla att man skurar den.
 
Vi har redan glasskiva med tapet bakom som stänkskydd..Fantastiskt bra är det och vi är helnöjda!

Vi har en tapet från midbecs kollektion saturnus..

Så här ser det ut:-)
 
  • IMG_2995.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
men vad fint. vi kommer ha precis sånt kök, samman bänkskiva. åh allt det här är så kul...... men din tapet var jättefin, kanske ska tänka om. men den jag tänkt mig är oxå fin. Jag vet inte...
Men ditt kök var såååååååå fint. har du inga pler bilder på ditt hus som du vill dela med dig av????
MC
 
Vi har tänkt att måla väggen ovanför spishällen och sätta en klar glasskiva framför, färgen är dock inte bestämd ännu.

/Anette
 
marluc: Vad roligt att du gillade det:-)

Har ni beställt bänkskivan med raka kanter?? Vår har det och den ser redan bedrövlig ut..Ångrar bittert att vi inte satte dit en alu-list på dom...Ska dock ta kontakt med ikea o se vad dom säger,skivan e inte mer än ett år och e redan riktigt sliten vid diskho och diskmaskin..

Har inga fler bilder att lägga upp just nu,men lovar att återkomma inom en vecka med fler bilder...ok?

Vi e såååå nöjda med tapeten oxå...och det roliga e ju just att man kan ta nåt som man tycker e riktigt snyggt just nu,för sen e det ju bara att byta:-)
 
lillalillajag: Jag väntar med spänning på fler kort.

Jo vi har raka kanter, men kan stenskiva bli sliten så fort, vi har bställt från vedum. kan det vara skillnad på olika stenmaterial??? Ska kolla upp detta. tack för tipset....

/MC
 
ahhh ok,näe,vi har inte stenskiva,vi har laminat från ikea;-) Men det var ju kul att det ser ut som sten!haha

Vi snålade lite på skivan när vi renoverade,men kommer byta ut den till sten inom ett par år..så då har ni nog gjort ett toppenval:-)
 
Ja jag tyckte det. Det var fint i alla fall, jättefint. Jag längtar sååå.
Tjing:-)
 
väldigt snygg lösning med glas och tapet. Vad har ni för glas där och vad gav ni för det? Har ni öppningar i glaset för eluttag? Hur sitter det fast på väggen?
 
gaston12 skrev:
väldigt snygg lösning med glas och tapet. Vad har ni för glas där och vad gav ni för det? Har ni öppningar i glaset för eluttag? Hur sitter det fast på väggen?
... och hur har ni gjort med skarvar i glasskivorna? Bara satt dem kant i kant?

Det blir ju onekligen snyggt!
 
Hej!
vi kommer att få betala 1100 kr kvadraten, vi ska inte ha någon färg eller frostat utan vanligt glas.. Eluttag kommer vi att sätt snedställda under skåp. skarvar kommer det att bli men ingen stor för vi gör det vid fönstret och där blir det ingen stor skarv.

Jag hoppas att det kommer att bli bra för vi har ju inte fått upp det än men det känns helt rätt...

//MC
 
Hur har ni satt fast glasskivan? Jättefint kök förövrigt!
 
Vi gav 3000:- för våra skivor..Vi har 3st,en på 200cm,en på 230cm som vardera är 50cm höga,sen har vi skivan under fläkten som är 120cm typ men 60cm hög..Vi hade dock lite rabatt så egentligen skulle det väl kostat knappa 4000:-...Detta ink skruvar o så..

Grejen med härdat glas är att det int är det lättaste att göra hål i det,så nej,vi har inga eluttag på väggarna utan dom sitter under skpen istället...Det blir nog väldigt kostsamt att gör ahål för eluttag i härdat glas..

Och vårt glas är 4mm vanligt,härdat glas...Vill man ha tjockare glas så kan ett alternativ vara opti white-glas. DÅ har man tagit bort föroreningarna i glaset som gör den gröna tonen som annars kan uppstå..Fast på 4mm glas e det inte värt kostnaden...

Vi har som sagt ett skruvhål i varje hörn på skivan och ett i mitten på de långa skivorna...Totalt 16hål på våra 3 skivor...

Vill man inte skruva upp så kan man alltid ställa skivan på bänken,silikona sen sätta en kakellist upptill som håller allt på plats...Här kunde vi inte göra så dock för jag tycker dom listerna e alldeles för klumpiga så jag ville inte ha en under fläkten...
Vi har skarvar i hörnet(det syns dock inte på bilden) sen en precis där skåpen tar slut mot fläkten..Syns knappt alls..Dom e bara satta bredvid varann,inga konstigheter alltså..
 
Ikea har en aluminiumlist att sätta i ovankant sen silikonar man i nederkant. De säljer numera även glas, dock bara i vissa storlekar så man gör bäst i att skaffa glasskivan någon annan stans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.