Hej! Jag var och kollade på ett hus igår med några fel som jag inte har erfarenheter om och skulle behöva era tips.
20160211_170918.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20160211_170945.jpeg
Skapa konto

20160211_192220.jpeg
Skapa konto

20160211_171019.jpeg
Skapa konto

Skulle detta kosta mycket att åtgärda ifall skadorna skulle uppstå ?
Skulle vara tacksam för ett så utförligt svar!

• 20160211_171006.jpeg
    Skapa konto
Ettan: det alltid roligare med inskannade dokument istället för suddiga foton med telefonen.
Tvåan: Golvkonstruktionen verkar konstigt. Han skriver om 35 cm kutterspån. Menar han 35 mm?
Golv på reglar på betongplatta på mark får många att rysa. Betong är inte vattentät så fukten kan stiga i reglarna och frodas där tillsammans med mögel.Många hus har behövts saneras med tvängsventilerade golv till stora kostnader.
Kolla upp om det är denna konstruktion.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det absolut allvarligaste här är den förhöjda fukten och lukten från provhålet. Den beskrivna konstruktionen är inte väl beskriven men passar bra in på välkänd riskonstruktion.

Om där finns fuktproblem i grunden så kan man i värsta fall behöva riva ut alla golv, byta allt organiskt material. Även väggarna kan behöva kapas typ 30cm över golvet, och utbyte av allt väggmaterial ner till golvnivån. En sådan operation gör efter att man först stöttar upp resten av huset, så att man kan byta den nedre delen.

Det här är en relativt vanlig operation, fel av den här typen byggdes i hundratusental framförallt på 70 talet. Finns firmor som specialicerar sig på detta, kostnaderna har nog faktiskt tom. sjunkit altefter dessa specialfirmor rationaliserat åtgärden.

Men det är DYRT.

Som sagt det är en form av worst case scenario. Felet kan vara enklare. Men sedan var här ju lite fler fel. Elfelet låter oroväckande. För mig indikerar det dåligt hempul, någon har satt upp jordade uttag utan att koppla jord. Då kan det finnas mer fusk i elsystemet. Bör undersökas rätt akut innan man vistas i huset.

Jag reagerar på att det inte finns något skrivet om yttertaket, är bara inte de sidorna med här, eller har han inte tittat på utsidan av taket?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vind, inga problem
Fasad, inga problem. Dags att måla
Golvbrunn, inga störe problem
El, det kan åtgärdas
Största risken som Thomas beskrev är platta på marken. Kan inte läsa riktig texten. Det låter som att det luktar o fukthalten är förhöjt.
Bättre bild på den biten så att man kan läsa vad som står.

Screenshot_2016-02-11-20-39-03.png
Skapa konto

Ber om ursäkt om bilderna är dåliga jag har personligen inte protokollet här hemma , Jag fick det skickat.

Grunden är en tickande bomb, hoppa över.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.