27 137 läst ·
427 svar
27k läst
427 svar
Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?
Jag har inga direkta synpunkter på honom men om jag någon gång gör ett stickprov i den kanalen är det förvånansvärt ofta väldigt aparta medverkande i diverse intervjuer. Det var efter en sån titt jag fick in immunförsvarspaketet i reklam senare. Visst är det passande till din punkt 8?Blodsoppen skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Nej, han är vare sig klok eller kunnig inom det aktuella området. Eller tror du att man blir expert på virus och vaccin genom att vara civilingenjör, VD i Svensk Metanolutveckling, vice ordförande i Cancerfonden etc.?Blodsoppen skrev:
Du brukar ju misstro folk som tjänar en massa pengar pga. vaccintillverkning. Varför då inte misstro folk som tjänar en massa pengar på att propagera mot vaccin?
Hans företag Bern & Partners Aktiebolag med bara en anställd gjorde en vinst på 800 000 under 2021 och det är inte enda företaget han är involverad i.
Redigerat:
Läste precis nu en bra artikel i lokaltidningen gjord av TT och intervju med Ali Mirazimi, adjungerad professor och vaccinforskare vid Karolinska institutet där det avslutningsvis står så här och krångligare behöver vi inte göra det som "gemene man".
TT: Varför är den nya varianten så smittsam?
– Det kan bero på flera saker. Man tror att den passerar det skydd vi har med vaccinationer och genomgångna infektioner. Det kan också bero på att det binder bättre till våra celler vilket gör att det krävs en mindre mängd virus för att vi ska infekteras. Men vi vet inte säkert än, det krävs mer analyser och mer data innan vi har ett säkert svar.
– Men å andra sidan har vi det viktiga skyddet mot svår sjukdom och död.
TT: Hur många nya varianter av coronaviruset kommer vi att se?
– Under de tre åren vi haft viruset har det ständigt komma nya varianter. Gemene man behöver egentligen inte bry sig om dessa, vi får helt enkelt vänja oss vid det. Sen behöver myndigheter och forskare har koll på om det dyker upp varianter som verkar vara mer smittsamma och farliga.
TT: Varför är den nya varianten så smittsam?
– Det kan bero på flera saker. Man tror att den passerar det skydd vi har med vaccinationer och genomgångna infektioner. Det kan också bero på att det binder bättre till våra celler vilket gör att det krävs en mindre mängd virus för att vi ska infekteras. Men vi vet inte säkert än, det krävs mer analyser och mer data innan vi har ett säkert svar.
– Men å andra sidan har vi det viktiga skyddet mot svår sjukdom och död.
TT: Hur många nya varianter av coronaviruset kommer vi att se?
– Under de tre åren vi haft viruset har det ständigt komma nya varianter. Gemene man behöver egentligen inte bry sig om dessa, vi får helt enkelt vänja oss vid det. Sen behöver myndigheter och forskare har koll på om det dyker upp varianter som verkar vara mer smittsamma och farliga.
Jo faktiskt har jag läst vad Bern har att sägaBlodsoppen skrev:
Jag klistrar in ett inlägg jag gjorde sommaren 2021
-------------------------------------------------------------------------
- Lars Bern om C vitaminer mot covid
Coronapandemin – några råd! (metabolhalsa.se)
Lars Bern om vaccinationer
Avbryt vaccinationskampanjen NU! – anthropocene
Lars Bern om Bill Gates
Världens farligaste makthavare? – anthropocene
Lars Bern om faktagranskning, Georg Soros, Bill Gates....
Så kallad FAKTAGRANSKNING – anthropocene
Lars Bern om statens inblandning i medicinering av Covid sjuka
Staten förbjuder fungerande behandling av Covid-19! – anthropocene
Lars Bern om vetenskapssamhällets dekadens
Vetenskapssamhällets dekadens del 5 – anthropocene
Lars Bern om västvärldens demokrati
Västdiktaturen blir allt pinsammare – anthropocene
Maths Nilsson om Lars Bern
Hur Lars Bern och Swebb-TV skapar klimatmyter – Maths Nilsson, författare
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sedan dess har han utvidgat sina kompetensområden
- Lars Bern om Paasikivi
Lars Bern om Putin
Lars Bern: ”USA allierar sig med nazister för att försvaga Ryssland” – SwebbTV
Hur jag än försöker kan jag inte överträffa Lars Bern själv och då har jag inte ens nämnt slagrutan...Blodsoppen skrev:
Har inte hört talas om den mannen, men om deltagare i tråden har honom som referens för trovärdig källa blir man mörkrädd.A Abies koreana skrev:
Blodsoppen anser honom vara mycket kunnig och påläst i vaccinfrågor. Även i Rysslandsfrågan kan jag tänka mig.A AndersS skrev:
Om man någonsin tvivlar på att Ryssland och vaccindesinformation (tja, desinformation över lag) sitter i samma båt så kan man gå in på SwebbTV i allmänhet, eller lyssna på Bern i synnerhet.
Först publiceras skiten av "alternativmedia" (som exempelvis Rumble, Bitchute, Infowars, eller SwebbTV), sedan sprider "nyttiga idioter" som exempelvis Blodsoppen det vidare helt gratis. Så har man precis sått osäkerhet i fiendeland.
Vad bra att du klistrar in ovanstående. TackA Abies koreana skrev:Jo faktiskt har jag läst vad Bern har att sägahar du?
[bild]
Lars Bern på Twitter: ”Joakim Paasikivi pratar som vanligt i nattmössan. Ryssarna har redan lämnat Kerson utan några förluster i manskap och materiel under ordande former. Alltså exakt det motsatta det som den här odugliga officeren påstår. [länk] / Twitter
Lars Bern om Bill Gates
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[bild]- Lars Bern om Paasikivi
Lars Bern om Putin
Hur jag än försöker kan jag inte överträffa Lars Bern själv och då har jag inte ens nämnt slagrutan...
Hoppas fler får upp ögonen för denna kloka mannen.
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Nu kommer den stora vetenskapliga dispyten - är Lars Bern galnare än von Däniken!A Abies koreana skrev:Jo faktiskt har jag läst vad Bern har att sägahar du?
[bild]
Lars Bern på Twitter: ”Joakim Paasikivi pratar som vanligt i nattmössan. Ryssarna har redan lämnat Kerson utan några förluster i manskap och materiel under ordande former. Alltså exakt det motsatta det som den här odugliga officeren påstår. [länk] / Twitter
Lars Bern om Bill Gates
[bild]- Lars Bern om Paasikivi
Lars Bern om Putin
Hur jag än försöker kan jag inte överträffa Lars Bern själv och då har jag inte ens nämnt slagrutan...
Jo nu finns det ett antal stollar därute, det finns oxå en intressant FB grupp där man diskuterar just det här.A Anders_Nilsson skrev:
Källkritik, fake news och faktagranskning
https://www.facebook.com/groups/kallkritik/