Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

• Antal röster
    296
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Så här svarade en jag vet på frågan. Väldigt sunda anledningar tycker jag(y)

Här kommer tio olika skäl:
1) Jag är inte i riskgrupp.
2) Jag tar inte vacciner mot säsongsinfluensor.
3) mRNA-injektionerna är inga riktiga vacciner.
4) mRNA-injektionerna hade inte testats ordentligt.
5) Jag ogillar produkter där tillverkaren har ansvarsfrihet.
6) Pfizer har en kriminell historik.
7) Flera personer i bekantskapskretsen dog av vaccinerna redan våren 2021.
8) Det finns D-vitamin, C-vitamin och zink.
9) Det finns Ivermectin och Hydroxiklorokin.
10) Spikproteinerna och nanolipidpartiklarna är toxiska.
Att Pfizer skulle ha en kriminell historik vet jag inget om men deras vaccin, Comirnaty (det vanligaste vaccinet) kommer då från tyska Biontech med ledning av Ugur Sahin... Biontech och Pfizer hade redan ett samarbete och på den vägen är det. Biontech forskade då med att använda mRNA-vaccin för cancerbehandling men de insåg snabbt att det även kunde användas för att förhindra svår sjukdom i Covid.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Uğur_Şahin
https://www.biontech.com/int/en/home.html

• Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
K
[länk]
:crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:

BirgitS
[länk]
Och var det just de som hade fått boosterdosen som dog eller var det folk som inte hade vaccinerat sig som dog?

Det var en stor våg pga. omikronvarianten i Sverige förra vintern men det var ju mycket högre risk att dö då om man var ovaccinerad än om man var vaccinerad. Tack vare att de äldsta var så välvaccinerade så var det bara en liten överdödlighet jämfört med tidigare vågor då inga var vaccinerade, trots att mycket fler insjuknade.

Alltså en fördel att vara vaccinerad.

Man kan ju tro att du tycker att det är väldigt bra att vaccinera sig eftersom du ofta kommer med länkar som påvisar just det.

• Gilla
HEM2121 och 2 till
  • Laddar…
[länk]
Men denna gången var det du som hittat en sida som inte är seriös:crysmile::crysmile:
Klipper in bild som källa för det:crysmile::crysmile:
De riskerar bli nedstängda.
Webbsida visar donationuppmaning och artikel om vaccinerade med spelknapp. Datumet är 9 januari 2023.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/
Var nu seriös och leta upp svensk information som kan verifieras utifrån medicinsk forskning eller med statistiskt säkrad data utifrån erkänd källa.
Lite av Internets förbannelse att du kan hitta hur mycket som helst som påstås vara sant men bara bluffsajter.

• Gilla
GK100 och 2 till
  • Laddar…
Det finns Ivermectin och Hydroxiklorokin.
Har väl alla hemma
Fyra blåsförpackningar med tabletter; en är delvis använd med synlig text för hydroxiklorokin.
Skapa konto
:p

Rkarlsson skrev:
I detta fallet så uppstod problemet ju efter han fick sticket. Så varför de inte lyssnar och ville kolla upp det visar på total inkompetens. Det var ju för all del hyrläkare som bara bryr sig om att plocka timmar så det blev väl lite fel. Kanske en stationerad fast anställd hade brytt sig.

Men ingen får veta vad som hände i detta fallet.

Det är fördelar i vissa fall och nackdelar i vissa fall. Som tur är så är det fördel för de flesta. Man drar sin lott helt enkelt.
Jag har lite som dig, för ca 6 år sedan så ur ingenstans så fick jag problem med eksem som senare visade sig vara psoriasis. Detta var innan covid. Så saker händer helt plötsligt ibland och det Birgit vill ha fram är att om det helt plötsligt blir väldigt många som helt plötsligt efter vaccinering fär exsem så är jag säker på att de kommer att göra seriösa utredningar av om det är något från vaccineringen som triggat någon reaktion.

• Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
P
T Tommynorskens skrev:
Jag har lite som dig, för ca 6 år sedan så ur ingenstans så fick jag problem med eksem som senare visade sig vara psoriasis. Detta var innan covid. Så saker händer helt plötsligt ibland och det Birgit vill ha fram är att om det helt plötsligt blir väldigt många som helt plötsligt efter vaccinering fär exsem så är jag säker på att de kommer att göra seriösa utredningar av om det är något från vaccineringen som triggat någon reaktion.
Nej de har inte tagit in honom ännu. Han har inga problem idag, det gick ju över efter ett tag. Och han hade inga bekymmer innan alls.
Han fick bara nekande svar och blev nonchalerad så han sket i vården.

BirgitS
Rkarlsson skrev:
Nej de har inte tagit in honom ännu. Han har inga problem idag, det gick ju över efter ett tag. Och han hade inga bekymmer innan alls.
Han fick bara nekande svar och blev nonchalerad så han sket i vården.
Det verkar inte finnas många rapporter om eksem som biverkan hos Läkemedelsverket och då blir det ingen utredning eftersom folk då och då får eksem, vilka ofta försvinner efter ett tag. Det är liksom inget konstigt eller ovanligt med det. När det gäller mina eksem som plötsligt började i 40-årsåldern för att sen komma och gå tog det ett par år innan jag kom på ett samband med vad jag hade gjort 1-2 dagar tidigare.

8) Det finns D-vitamin, C-vitamin och zink.
Denna punkten ordnas enkelt via shopen hos den mest rakt och riktigt informerande kanalen en fantastisk källa.

Immunförsvaret kosttillskott, zink, C-vitamin pulver och D-vitamin tabletter. Svartvit bild, produktpresentation, hälsokost.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
Jonobe och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
GK100 GK100 skrev:
Denna punkten ordnas enkelt via shopen hos den mest rakt och riktigt informerande kanalen en fantastisk källa.

[bild]
Jag förstår att du vill göra narr av detta.
Har du lyssnat och läst vad Lars Bern har att säga?
Han är en mycket klok och kunnig man.

• Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
K
Lars Bern är bara en väldigt bitter föredetting som utger sig att vara expert på miljö, klimat, politik, medicin, pandemier mm mm mm.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
K Klacken skrev:
Lars Bern är bara en väldigt bitter föredetting som utger sig att vara expert på miljö, klimat, politik, medicin, pandemier mm mm mm.
Fel. Han utger sig inte för att vara expert på något av ovanstående. Men väldigt duktig och påläst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.