27 137 läst ·
427 svar
27k läst
427 svar
Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?
Att Pfizer skulle ha en kriminell historik vet jag inget om men deras vaccin, Comirnaty (det vanligaste vaccinet) kommer då från tyska Biontech med ledning av Ugur Sahin... Biontech och Pfizer hade redan ett samarbete och på den vägen är det. Biontech forskade då med att använda mRNA-vaccin för cancerbehandling men de insåg snabbt att det även kunde användas för att förhindra svår sjukdom i Covid.Blodsoppen skrev:
Så här svarade en jag vet på frågan. Väldigt sunda anledningar tycker jag
Här kommer tio olika skäl:
1) Jag är inte i riskgrupp.
2) Jag tar inte vacciner mot säsongsinfluensor.
3) mRNA-injektionerna är inga riktiga vacciner.
4) mRNA-injektionerna hade inte testats ordentligt.
5) Jag ogillar produkter där tillverkaren har ansvarsfrihet.
6) Pfizer har en kriminell historik.
7) Flera personer i bekantskapskretsen dog av vaccinerna redan våren 2021.
8) Det finns D-vitamin, C-vitamin och zink.
9) Det finns Ivermectin och Hydroxiklorokin.
10) Spikproteinerna och nanolipidpartiklarna är toxiska.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Uğur_Şahin
https://www.biontech.com/int/en/home.html
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Och var det just de som hade fått boosterdosen som dog eller var det folk som inte hade vaccinerat sig som dog?Blodsoppen skrev:
Det var en stor våg pga. omikronvarianten i Sverige förra vintern men det var ju mycket högre risk att dö då om man var ovaccinerad än om man var vaccinerad. Tack vare att de äldsta var så välvaccinerade så var det bara en liten överdödlighet jämfört med tidigare vågor då inga var vaccinerade, trots att mycket fler insjuknade.
Alltså en fördel att vara vaccinerad.
Man kan ju tro att du tycker att det är väldigt bra att vaccinera sig eftersom du ofta kommer med länkar som påvisar just det.
Jag har lite som dig, för ca 6 år sedan så ur ingenstans så fick jag problem med eksem som senare visade sig vara psoriasis. Detta var innan covid. Så saker händer helt plötsligt ibland och det Birgit vill ha fram är att om det helt plötsligt blir väldigt många som helt plötsligt efter vaccinering fär exsem så är jag säker på att de kommer att göra seriösa utredningar av om det är något från vaccineringen som triggat någon reaktion.Rkarlsson skrev:I detta fallet så uppstod problemet ju efter han fick sticket. Så varför de inte lyssnar och ville kolla upp det visar på total inkompetens. Det var ju för all del hyrläkare som bara bryr sig om att plocka timmar så det blev väl lite fel. Kanske en stationerad fast anställd hade brytt sig.
Men ingen får veta vad som hände i detta fallet.
Det är fördelar i vissa fall och nackdelar i vissa fall. Som tur är så är det fördel för de flesta. Man drar sin lott helt enkelt.
Nej de har inte tagit in honom ännu. Han har inga problem idag, det gick ju över efter ett tag. Och han hade inga bekymmer innan alls.T Tommynorskens skrev:Jag har lite som dig, för ca 6 år sedan så ur ingenstans så fick jag problem med eksem som senare visade sig vara psoriasis. Detta var innan covid. Så saker händer helt plötsligt ibland och det Birgit vill ha fram är att om det helt plötsligt blir väldigt många som helt plötsligt efter vaccinering fär exsem så är jag säker på att de kommer att göra seriösa utredningar av om det är något från vaccineringen som triggat någon reaktion.
Han fick bara nekande svar och blev nonchalerad så han sket i vården.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Det verkar inte finnas många rapporter om eksem som biverkan hos Läkemedelsverket och då blir det ingen utredning eftersom folk då och då får eksem, vilka ofta försvinner efter ett tag. Det är liksom inget konstigt eller ovanligt med det. När det gäller mina eksem som plötsligt började i 40-årsåldern för att sen komma och gå tog det ett par år innan jag kom på ett samband med vad jag hade gjort 1-2 dagar tidigare.Rkarlsson skrev: