peternicklas skrev:
WG795E heter 2012 års modell. 2013 heter WG795E Type 2.
Nu gör du det igen! Källa tack! I instruktionsboken (2012 och 2013) står det jag skriver i alla fall. Såna som utmanar utan fakta eller grund till det brukar kallas Troll :mad: Jag vill ogärna tro att du är ett sådant men sluta gärna agera som ett då, tack.

peternicklas
MBygga skrev:
Nu gör du det igen! Källa tack! I instruktionsboken (2012 och 2013) står det jag skriver i alla fall. Såna som utmanar utan fakta eller grund till det brukar kallas Troll :mad: Jag vill ogärna tro att du är ett sådant men sluta gärna agera som ett då, tack.
Rätt logiskt att 2 helt olika modeller inte kan heta likadant. Källan har service.

peternicklas skrev:
Rätt logiskt att 2 helt olika modeller inte kan heta likadant. Källan har service.
Det kan jag hålla med om, därför är det lite underligt att de inte skriver det i instruktionsboken, möjligen står det så på klipparna men jag har ju ingen ny så jag kan kolla.

peternicklas
poolrobot_joel skrev:
Vi har precis genomför några nya test med 2st Landroid 2.0 och sen även Landroid och CayRobot.. (kommer upp mer detaljerad info i Landroid-tråden så fort jag fixat upp det vi filmade på Youtube) passade på att kolla vad som stod på baksidan av en helt ny Landroid.
[bild]

Det står alltså inte Type 2 på själva roboten.
Det gäller L versionen. M är ju första versionen och den heter dessutom WG794E. L heter WG795E Type 2.

Kör min Landroid M och grannen har en Landriod L. Min M går som vanligt och vänder vid tråden medan grannens L vänder 3 m från tråden. Trådarna ligger med ca 60-70 cm avstånd från varandra i ca 30 m. Så för min del så är M kompatibel med andra Landroids, trots vad som står i manualen. Har kört såhär i en vecka utan bekymmer.

peternicklas
Matkja skrev:
Kör min Landroid M och grannen har en Landriod L. Min M går som vanligt och vänder vid tråden medan grannens L vänder 3 m från tråden. Trådarna ligger med ca 60-70 cm avstånd från varandra i ca 30 m. Så för min del så är M kompatibel med andra Landroids, trots vad som står i manualen. Har kört såhär i en vecka utan bekymmer.
Ja det stämmer. Poolrobot har ju visat att 60-70 cm mellan 2013 årsmodell av Landroid funkar bra tillsammans.
Att 2012 är Landroid inte fungerar med din M är inget nytt då 2012 årsmodell av Landroid har mycket sämre teknik för slingan.Det som står i manualen kan vara till t.ex. Bosch m.fl.

Hej
Någon som vet hur klipparen Tian Chen s510 förhåller sig till andra robottar och deras gränsslingor?

Finns det någon ny info om detta ämne?
Eller blir det bara pajkastning mellan olika falanger?
Det är ju högst intressant att lösa problemet med störningar.

Matkja skrev:
Har din granne verkligen en Landroid L variant dvs. en 2013 års modell eller har han en Landroid från 2012 som inte har något tilläggsnamn? För har han en 2013 års modell verkar det konstigt att den beter sig så som du beskriver men är det en 2012'a är det dessvärre fullt naturligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.