26 380 läst ·
99 svar
26k läst
99 svar
Tankar runt hur olika robotmodeller stör varandra.
Nu gör du det igen! Källa tack! I instruktionsboken (2012 och 2013) står det jag skriver i alla fall. Såna som utmanar utan fakta eller grund till det brukar kallas Trollpeternicklas skrev:
Rätt logiskt att 2 helt olika modeller inte kan heta likadant. Källan har service.MBygga skrev:
Det gäller L versionen. M är ju första versionen och den heter dessutom WG794E. L heter WG795E Type 2.poolrobot_joel skrev:Vi har precis genomför några nya test med 2st Landroid 2.0 och sen även Landroid och CayRobot.. (kommer upp mer detaljerad info i Landroid-tråden så fort jag fixat upp det vi filmade på Youtube) passade på att kolla vad som stod på baksidan av en helt ny Landroid.
[bild]
Det står alltså inte Type 2 på själva roboten.
http://www.byggahus.se/forum/robotg...x-landroid-2-0-a-post1776534.html#post1776534
Erfarenhet från Landroid och HQ.
Erfarenhet från Landroid och HQ.
Kör min Landroid M och grannen har en Landriod L. Min M går som vanligt och vänder vid tråden medan grannens L vänder 3 m från tråden. Trådarna ligger med ca 60-70 cm avstånd från varandra i ca 30 m. Så för min del så är M kompatibel med andra Landroids, trots vad som står i manualen. Har kört såhär i en vecka utan bekymmer.
Ja det stämmer. Poolrobot har ju visat att 60-70 cm mellan 2013 årsmodell av Landroid funkar bra tillsammans.Matkja skrev:Kör min Landroid M och grannen har en Landriod L. Min M går som vanligt och vänder vid tråden medan grannens L vänder 3 m från tråden. Trådarna ligger med ca 60-70 cm avstånd från varandra i ca 30 m. Så för min del så är M kompatibel med andra Landroids, trots vad som står i manualen. Har kört såhär i en vecka utan bekymmer.
Att 2012 är Landroid inte fungerar med din M är inget nytt då 2012 årsmodell av Landroid har mycket sämre teknik för slingan.Det som står i manualen kan vara till t.ex. Bosch m.fl.
Har din granne verkligen en Landroid L variant dvs. en 2013 års modell eller har han en Landroid från 2012 som inte har något tilläggsnamn? För har han en 2013 års modell verkar det konstigt att den beter sig så som du beskriver men är det en 2012'a är det dessvärre fullt naturligt.Matkja skrev:Kör min Landroid M och grannen har en Landriod L. Min M går som vanligt och vänder vid tråden medan grannens L vänder 3 m från tråden. Trådarna ligger med ca 60-70 cm avstånd från varandra i ca 30 m. Så för min del så är M kompatibel med andra Landroids, trots vad som står i manualen. Har kört såhär i en vecka utan bekymmer.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Olika skyltning av 2+1-väg runt om i landet
Övrigt Off Topic -
Hur göra, sätta dörrfoder runt en dörr med olika bredd.
Fönster & Dörrar -
Koppla akumulatortankar med olika storlek till vedpanna
Ved, Pellets, Flis -
Begränsningsslinga runt spärrade ytor i olika former?
Robotgräsklippare -
Hur farligt är olika ämnen runt renovering och underhåll för "Svensson"?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur