Familjen går i pooltankar! Vi tänker oss en ovanmarkpool i glasfiber i storlek typ 6x3 meter och 1.5 meter djup. Uppbyggt trädäck runt poolen.
- Bör man gjuta platta eller räcker det att man lägger ett bärlager och sedan stenmjöl som poolen står på? Ev frigolit som isolering emellan?
- Vi har jordvärme med slangar som löper 1 meter ner i marken. Något att tänka på? Klarar det av poolen står ovanpå?
- Ska man i allmänhet bygga stödmur eller fylla upp på sidorna, eller är det olika för olika glasfiberpooler i denna storlek?
- Behöver man dränera runt poolen, isåfall varför? Enbart för att dränera bort "spillvatten" som stänker när man badar eller annan anledning?
- Tips på vettiga tillverkare av glasfiberpooler (i Skåne)?
Tacksam för alla svar!