7 084 läst ·
17 svar
7k läst
17 svar
Tål fönsteröppnare frost?
Mina föräldrar har låtit fönsteröppnarna vara ute i evigheter men så läste pappa att man skulle ta in dem så han tänkte att han skulle vara duktig och göra det. Den sommaren hade om det var en eller båda gått sönder. Så, om vi skaffar växhut så lär de få sitta ute året runt 
När jag köpte våra för 15 år sedan så tycktes de flesta vara klena och flimsiga som inte tålde att sitta ute över vintern. Sådan skit är ju helt oacceptabelt i detta land så jag valde ett par "heavy duty" som skulle klara vintrar. Det har de också gjort. !5 vintrar med nedåt -20C och generellt massor med fukt. Fungerar perfekt fortfarande. Så, det är bara att söka tills man hittar något vettigt som är gjort för svenska vintrar.
Vad det var för märke eller var jag köpte dem kommer jag naturligtvis inte ihåg..., men det är ju ändå inte säkert att vare sig märke eller handlare finns kvar nu iaf.
Vad det var för märke eller var jag köpte dem kommer jag naturligtvis inte ihåg..., men det är ju ändå inte säkert att vare sig märke eller handlare finns kvar nu iaf.
Våra har suttit uppe året runt sedan vi byggde växthuset för kanske 10-12 år sedan. Tror dock att det stod att man borde ta in dem, men 🤷🏼♀️
Vet inte vad det är för märke men vi köpte dem till växthuset fr Willabgarden
Vet inte vad det är för märke men vi köpte dem till växthuset fr Willabgarden
Klicka här för att svara