Man förstår att har man ett system som man trivs med vill man inte byta den.
Vi som ska bygga nytt har valt att inte ha några element utan ha vattenburengolvvärme i båda våningar.
Att installera takvärme idag och riskera att den slutar att fungera är inte tilltalande.
För några år sen skulle vi köpa ett hus som hade takvärme, men det hade slutat att fungera i dom flesta rum, så ägaren hade, istället för att reparera det, satt i en massa el-element i hela huset.
Säljaren sa att det skulle bli väldigt dyrt att reparera, så av den anledning köpte vi inte huset.

Är det verkligen så dyrt?
 
  • Gilla
hbspeedshop
  • Laddar…
Jag har också hört folk som har takvärme som är nöjda med det!
Men rent logiskt så borde det går åt mer energi, eftersom värme stiger uppåt?
[flash=200,200]URL[/flash]
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.