Vart kan man hitta denna?
Hittar denna men det måste va smidigare.
https://amzn.eu/d/03m9sLNo
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittar denna men det måste va smidigare.
https://amzn.eu/d/03m9sLNo
Den är olaglig, därför finns den nog inte hos seriösa försäljare.
Den du länkar från amazon är en vanlig schukokontakt, inte en lampkontakt.
Som sagt, den är extremt olämplig* pga att märkströmmen för en sådan gammal lampkontakt är 6 A medan märkströmmen för schuko är 16 A.
Om du inte behöver jorden, varför behöver du schuko? Du kan enkelt bygga en adapter lampplugg -> eurouttag. Den är ok då eurouttaget har en märkström på 2,5 A.
* Jag kan inte komma på exakt varför den skulle vara olaglig, kanske för att den fångas av någon gummiparagraf, men det spelar inte så stor roll. Den är extremt olämplig.
Som sagt, den är extremt olämplig* pga att märkströmmen för en sådan gammal lampkontakt är 6 A medan märkströmmen för schuko är 16 A.
Om du inte behöver jorden, varför behöver du schuko? Du kan enkelt bygga en adapter lampplugg -> eurouttag. Den är ok då eurouttaget har en märkström på 2,5 A.
* Jag kan inte komma på exakt varför den skulle vara olaglig, kanske för att den fångas av någon gummiparagraf, men det spelar inte så stor roll. Den är extremt olämplig.
Såg att det va fel efteråt.tommib skrev:
Den du länkar från amazon är en vanlig schukokontakt, inte en lampkontakt.
Ska bara driva en liten ledlampa men den har elktroniken inbyggd i kontakten så det går inte sätta på ny kontakt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 161 inlägg
Är det inte lämpligare att hålla sig till sladdställ som har liknande klassning? En slaktad förlängning på IKEA för 50:- och en takkontakt för 15:- på den. Nätaggregatet är ju redan Euro-kontakt och därmed ojordat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara