8 718 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
Taktvätt nilfisk eller grön fri?
Hej tänkte behandla mitt betongtak mott mossa. Är nilfisk taktvätt lika bra som grön fri ? Känner en som har nilfisk högtryckstvätt som man kan lägga på medel med teleskopstång som verkar smidigt, eller är grön fri så mycket bättre att det motiverar att klättra runt med kemspruta?
Produkter som diskuteras: "grön fri"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 398 kr inkl moms
Läs mer
Vårt hus är rätt högt så jag får nog stå på stege ändå, men trevligare med stege är klättra på pannorna med 45% lutning.Åsa Lund skrev:
Får väl fjäska lite för syrrans gubbe då så man får låna deras nilfisk en helg, känns onödigt att köpa då jag redan äger en kärscher själv.
Men då testar jag med grön fri, har inte hittat något om resultatet efter nilfisk egna medel.
Vi körde med bensaltendid från www.alltfraktfritt.com och spädde 1 till 30. Halva priset mot Grön Fri
Ska inhandla en nilfisk teleskop och grönfri proffs. Grön fri proffs ska spädas 1:14, hur ska jag få till blandningen? Har sett att det är ett vred på nilfisken men är lite otydligt om tex Max på vredet ger mer vatten så den späds mer eller om den ger mer medel. Har du koll på det du som har använt den?Åsa Lund skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden