Varför har mitt garage olika c-c mellan takstolarna? De tre yttersta på respektive sida sitter med c-c 120cm. Övriga mellan typ 40 till 60 cm. Finns det någon speciell idé med detta? Det finns inga spår efter lyftanordningar eller liknande som suttit i taket inne i garaget. Garaget är från början 90-talet

Lägg upp en bild eller ritning så är det lättare att se.

Vi har också lite olika cc, fast inte en aning varför.

Är det fristående eller sitter det ihop med huset, och sitter det isåfall ihop med huset där takstolarna sitter tätare?

Hawkai skrev:
Varför har mitt garage olika c-c mellan takstolarna? De tre yttersta på respektive sida sitter med c-c 120cm. Övriga mellan typ 40 till 60 cm. Finns det någon speciell idé med detta? Det finns inga spår efter lyftanordningar eller liknande som suttit i taket inne i garaget. Garaget är från början 90-talet
Hur menar du? Är det bara 40 cm mellan takstolarna? Hur många sitter så tätt?

Äh, nu lyckas jag inte enkelt o snabbt ladda upp någon bild, men mellan takstol 1 o 2 och 2 o 3 är det c-c 120, mellan 3 o 4, 4 o 5, 5 o 6, 6 o 7 är det olika avstånd. Allt från 40 till 60 cm c-c. Mellan 7 o 8 och 8 o 9 är det 120cm. Den enda dörren som finns sitter mellan takstolarna 7 och 8. En enkel garagedörr med bredd typ 60-70cm. Det kanske inte finns något svar på frågan? :-) De kanske beställde för många takstolar helt enkelt :-)

Kanske var en förberedelse för lyftanordning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.