4 133 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Takstolar med olika c-c
Varför har mitt garage olika c-c mellan takstolarna? De tre yttersta på respektive sida sitter med c-c 120cm. Övriga mellan typ 40 till 60 cm. Finns det någon speciell idé med detta? Det finns inga spår efter lyftanordningar eller liknande som suttit i taket inne i garaget. Garaget är från början 90-talet
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Vi har också lite olika cc, fast inte en aning varför.
Hur menar du? Är det bara 40 cm mellan takstolarna? Hur många sitter så tätt?Hawkai skrev:Varför har mitt garage olika c-c mellan takstolarna? De tre yttersta på respektive sida sitter med c-c 120cm. Övriga mellan typ 40 till 60 cm. Finns det någon speciell idé med detta? Det finns inga spår efter lyftanordningar eller liknande som suttit i taket inne i garaget. Garaget är från början 90-talet
Äh, nu lyckas jag inte enkelt o snabbt ladda upp någon bild, men mellan takstol 1 o 2 och 2 o 3 är det c-c 120, mellan 3 o 4, 4 o 5, 5 o 6, 6 o 7 är det olika avstånd. Allt från 40 till 60 cm c-c. Mellan 7 o 8 och 8 o 9 är det 120cm. Den enda dörren som finns sitter mellan takstolarna 7 och 8. En enkel garagedörr med bredd typ 60-70cm. Det kanske inte finns något svar på frågan?
De kanske beställde för många takstolar helt enkelt 
Moderator
· Stockholm
· 57 895 inlägg
Kanske var en förberedelse för lyftanordning.
Klicka här för att svara