Vi tänkte byta den gamla slagporten till varmgaraget till en takskjutport (2,5 x 2,1 meter).
Är t.ex. K-rauta:s och eller Skånska Byggvaror portar bra eller bör man gå på tex. Hörmann eller Crawford. :confused:

Jag monterade 2st SKBV (Skånska..) portar i vintras på vårt garage.
Monteringen var inga konstigheter, takkonsollerna är av enklare typ jämfört med tex Hörmann, men funkar lika bra fast kanske inte ser lika bra ut.
Hur isoleringen är vet jag inte, men jag vill minnas att SKBVs portar fått bra omdömmen i tester.

Jag monterade två skånska portar förra månaden och blev positivt överaskad över kvaliten på dem.
Nackdelen är väl att de inte finns i 2.5m bredd.

Ja det var synd att de inte hade 2,5 meters bredd.
Vi vill ha en grå port och en sådan 2,4 meter Norgate från Skånska Byggvaror kostar mellan 9400:- och 9700:- med motor medan en 2,5 meter Hörmann kostar ca 16500:-.

det går att få Hörmannport (EPU40)grå kulör och öppnare för 9850:- just nu,kolla in deras hemsida

Tyvärr hade jag redan hunnit beställa en Hörmann LPU 40 med motor.

Går den bra att montera själv?

Sitter i tankar att beställa 2 st portar från skbv.
Men det man undrar på, är kvaliten ok. Och hur bra isolerade är dom.
Ska sitta i ett garage som delvis kommer att värmas upp.
Priset är ju oslagbart.
Någon med bra eller dålig erfarenhet.

mvh mattias

jobbar som portmontör.
skbv har helt ok portar när man inte vill lägga tusenlappar på lite design såsom lackade beslag osv som tex hörmann har.

en favorit bland det billigare segmentet är helt klart "Clopay" som har fantastisk kvalitet för dom pengarna. Henke Larsson köpte ett gäng såna till sin nya gård nyligen.....

men sen är ju smaken som baken:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.