Vår konstruktör har på vår villaritning med 7 graders taklutning ritat in att vi skall ha 2-lagers papptäckning (förutom underlagspappen alltså). De takläggarfirmor jag varit i kontakt med pratar bara om en-lags papptäckning (Icopal Mono). Vadan denna skillnad. Vilket verkar mest rätt? Prisskillnad? Vem skall man tro på.
På Icopals hemsida läser man för övrigt att två-lagers täckning är vanligast där det är extremt viktigt att inte ett eventuellt vattenläckage stör t ex processindustri eller sjukhus. Men vårt hus då, kan det stå och läcka lite hur som helst då?