Vi behöver lägga om taket på stugan, som har originaltak med betongpannor från 1971. Det är 27 graders lutning och ytan är 100 m2. Jag har bifogat en bild från ena långsidan. Jag tänkte be om offert för en hel omläggning inkl nya vindskivor och fotplåt, och allt skräp ska forslas bort. Vad mer ska jag be om så att det blir en heltäckande offert? Jag gillar inte överraskningar.

• Röd stuga med betongpannetak från 1971 och lutning på 27 grader som ska läggas om.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du speciella önskemål om vilken takduk/papp som ska användas så bör du specificera det, liksom hur kraftig läkt du vill ha. Ange exakt vilket material du vill att de använder, t ex fabrikat på panna, plåt etc.

Vi bad om att få pappen spikad istället för klamrad, som kan skada pappen.

Ska nya taksteg ingå?

Ska råsponten under bytas?

Tack för det! Då var jag inte helt ute och cyklade :) men vad ska man välja för takpapp/duk? Vi vill ha längsta möjliga hållbarhet på allt.

Vad gäller råspont: brukar det inte vara "vid behov"? Dvs om det är angripet/röta så ska det bytas annars inte? Räcker det att uttrycka sig så eller behöver man vara övertydlig?

Hur är det med skorstensgenomföringen? Det är en vanlig skorsten, minns inte märke, men köpt från Elda-butik. Är skorstenen ett problemområde vid takomläggning? Något speciellt man behöver förtydliga?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.