M Merkurius #1 Medlem · Västra götalands län · 87 inlägg 30 mar 2010 10:50 Merkurius Medlem Västra götalands län 87 inlägg 30 mar 2010 10:50 #1 Jag ska i tvättstugan tillverka nån sorts taklist/låda för att dölja rör och elledningar. Tänkte göra nåt av mdf eller dyl. i vinkel, men hur ska jag fästa den på ett smart sätt så den blir lätt att ta ner om man behöver se till rören?
Jag ska i tvättstugan tillverka nån sorts taklist/låda för att dölja rör och elledningar. Tänkte göra nåt av mdf eller dyl. i vinkel, men hur ska jag fästa den på ett smart sätt så den blir lätt att ta ner om man behöver se till rören?
R Richtmann #2 Medlem · Västerbotten · 21 inlägg 30 mar 2010 16:38 Richtmann Medlem Västerbotten 21 inlägg 30 mar 2010 16:38 #2 Gör den av plåt? sätt bara upp en regel på taket och en i väggen,så du lätt kan skruv fast i dom,mdf/trä går ju också bra,kanske lite snyggare också.
Gör den av plåt? sätt bara upp en regel på taket och en i väggen,så du lätt kan skruv fast i dom,mdf/trä går ju också bra,kanske lite snyggare också.