Takläggaren har bytt underlags papp med luft bubblor och är det bara jag som tycker det ser konstigt ut? Så är det rätt eller fel?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan omöjligt vara en takläggare som varit framme .
Det ser rent ut sagt förjävligt ut .

• Gilla
arvid53
  • Laddar…
Polos skrev:
Kan omöjligt vara en takläggare som varit framme .
Det ser rent ut sagt förjävligt ut .
Det är ett företag som har gjort. Där av jag tycker det ser oxå förkävligt ut.

Fyfaen.
För klen ströläkt enligt min mening.
Och pappen sen....

Gör om gör rätt!

Mikael Dreifaldt skrev:
Det är ett företag som har gjort. Där av jag tycker det ser oxå förkävligt ut.
Det är ingen tak firma som gjort detta, omöjligt det syns på bl skarven och vad är det under högar av löv gamla katter eller vad.

Bara riva av och börja om!

Jösses!
Du ska stoppa det arbetet och ta ett allvarligt snack med företaget i fråga.

Ströläkten ser ut att vara vanlig 25x38 så där inget fel. Men va tusan har dom gjort med pappen ??? Ser ju helt för djävligt ut.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
cecar33 skrev:
Det är ingen tak firma som gjort detta, omöjligt det syns på bl skarven och vad är det under högar av löv gamla katter eller vad.
Jo det är en firma som har gjort det. Gör dom inte rätt så kommer deras namn komma upp här.

mexitegel skrev:
Jösses!
Du ska stoppa det arbetet och ta ett allvarligt snack med företaget i fråga.
Jo jag ska göra det. Haft folk som har kollat och dömmer ut det så dom får göra rätt efter sig eller lämna allt och ta reklamationsnämden

Det säger ganska mycket om firma då dom inte har ställning på ett sånt tak oseriöst så de skriker om de.

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Jag hade inte haft de nötterna på mitt tak en minut mer än nödvändigt. Jösses, vad håller de egentligen på med?

Det där är bara att stanna bygget direkt! Betala inte en spänn! Låt dock pappen vara kvar, det är ju det enda skydd du har, men det där måste göras om från grunden och rätt Jag skulle inte ge samma firma tillträde till tomten igen. Börja ring runt direkt så kanske du kan få en seriös hantverkare om 4-6 veckor.

Det ser ju ut som att plastremsorna sitter kvar över klisterkanterna? Sen så är ju skarven på pappen rakt skuren, ej snedskuren som man brukar göra. Vad säger monteringsanvisningen, det är ingen takfotsplåt heller, vad jag kan se?
Men den kanske hamnar på läkten?

Katastrof, trodde de inte ens var möjligt att misslyckas så pass med takpapp

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.