3 664 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Takintergrerad köksfläkt
Hej!
Ja precis, vart skulle ni rekommendera att man köper en takintergrerad köksfläkt?
Min situation ser ut så här:
Jag måste bygga ner en egen liten låda som fläktkåpan ska integreras i, sen från kortsidan av den lådan ska fläktröret dras längs kökstaket till hålet ut för skorstenen. Det blir 2st 90-böjar och 2,5-3m mellan fläktkåpa och vinden, där extern motor skulle kunna monteras. Vinden är direkt ovanför köket.
Jag är öppen för extern motor och intern motor.
Budget 18kkr, inklusive kåpa, rör och motor.
Söker något som är funktionellt och smidigt att montera, ska ha en bra sug-effekt!
Har sett lite på Swedluxury, men har inte hittat några tillförlitliga omdömen om dem.
Mycket tacksam för hjälp!
Ja precis, vart skulle ni rekommendera att man köper en takintergrerad köksfläkt?
Min situation ser ut så här:
Jag måste bygga ner en egen liten låda som fläktkåpan ska integreras i, sen från kortsidan av den lådan ska fläktröret dras längs kökstaket till hålet ut för skorstenen. Det blir 2st 90-böjar och 2,5-3m mellan fläktkåpa och vinden, där extern motor skulle kunna monteras. Vinden är direkt ovanför köket.
Jag är öppen för extern motor och intern motor.
Budget 18kkr, inklusive kåpa, rör och motor.
Söker något som är funktionellt och smidigt att montera, ska ha en bra sug-effekt!
Har sett lite på Swedluxury, men har inte hittat några tillförlitliga omdömen om dem.
Mycket tacksam för hjälp!
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
samma här det vore intressant att höra om de takintegrerade fläktarna verkligen fungerar
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden