2 039 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Takhuv till imkanal
Jag har ett problem nu när vi ska installera den nya spisfläkten. Måttet på imkanalen är 150mm, men i takhuven sitter det en anslutning för två rör på 100mm för tidigare imkanal och frånluft. Nu har vi löst frånluften på annat sätt och ska alltså bara använda takhuven till imkanal.
Vad tror ni om att modifiera takhuven så att jag kan ansluta min 150s kanal? Eller åker jag på att köpa ny takhuv?
Kan återkomma med bild om det är otydligt.
Vad tror ni om att modifiera takhuven så att jag kan ansluta min 150s kanal? Eller åker jag på att köpa ny takhuv?
Det finns övergång från 150mm till 100mmS Silverhav skrev:Jag har ett problem nu när vi ska installera den nya spisfläkten. Måttet på imkanalen är 150mm, men i takhuven sitter det en anslutning för två rör på 100mm för tidigare imkanal och frånluft. Nu har vi löst frånluften på annat sätt och ska alltså bara använda takhuven till imkanal.

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 389 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 389 inlägg
Blir ju såklart mer motstånd för fläkten men annars är det nog bara att det har en tendens att sätta sig fett och skit i reducering så man får hålla lite koll (som man ändå ska göra med imkanaler). Är inte kanalen lång och komplicerad tror jag det kommer fungera fint.S Silverhav skrev:
Jag har använt enkla i plast och tanken då är att dom ryker samtidigt som man byter flexslangen men jag har inte kommit dit än
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden