A
S SR1 skrev:
Vi meddelade inte det, men det är inte det som är problem! Vi betalar gärna för den tjänsten, men nu visar det sig att dom inte kan göra plåtarbetet på taket.
S SR1 skrev:
Vi meddelade inte det, men det är inte det som är problem! Vi betalar gärna för den tjänsten, men nu visar det sig att dom inte kan göra plåtarbetet på taket.
men kan du inte bara få en avgående peng för plåtarbetena du avtalat med entreprenör 1 så köper du det från entreprenör 2?

allt klart, alla nöjda?

Noramasen Noramasen skrev:
Det skulle ju vara intressant och se hur underlaget för, och offerten var utformad. Annars är det ju omöjligt att kunna ge några svar eller tips
Det skulle ju vara intressant och se hur underlaget för, och offerten var utformad. Annars är det ju omöjligt att kunna ge några svar eller tips
A Aunty skrev:
men kan du inte bara få en avgående peng för plåtarbetena du avtalat med entreprenör 1 så köper du det från entreprenör 2?

allt klart, alla nöjda?
Plåtarbetet uppskattas till 4 ggr deras offert

A
S SR1 skrev:
Plåtarbetet uppskattas till 4 ggr deras offert
men du kanske jämför äpplen och päron?

vad hade den ursprungliga entreprenören med sig i sin offert, har frågat efter den 3 gånger nu?

Vill inte hänga ut något företag här, då jag tycker att dom gjort ett fantastiskt arbete tidigare.

A
S SR1 skrev:
Vill inte hänga ut något företag här, då jag tycker att dom gjort ett fantastiskt arbete tidigare.
men det behöver du
täck för företagsnamnet bara, kan väl inte vara ett problem.

hur ska någon kunna hjälpa dig om dom inte vet vad ni avtalat?

A Aunty skrev:
men du kanske jämför äpplen och päron?

vad hade den ursprungliga entreprenören med sig i sin offert, har frågat efter den 3 gånger nu?

Jag jämför en takinstallation av ett fönster och allt vad det innebär!

Min fråga handlar ju om vilka skyldigheter man har när det gäller en offert

Jag tänker inte hänga ut firman, dom har gjort ett fantastisk arbete här tidigare med installation av alla övriga fönster.

1054 Montering Velux Takfönsterkupa fast 1,00 st
12 000,00
Arb kost 12 000,00
8037 Velux Takfönster
1,00 st 15 600,00 15 600,00 12000 Förbruknings mtrl 1,00 st
1 800,00
Byggplats logistik 1,00 st 750,00
Ställningshyra 1,00 st 750,00 750,00
Tilkommer special plåtar vid behov
OBS Velux Fönster priset ökar med 9% 29/9-

A Aunty skrev:
men det behöver du
täck för företagsnamnet bara, kan väl inte vara ett problem.

hur ska någon kunna hjälpa dig om dom inte vet vad ni avtalat?
12 000,00
Arb kost 12 000,00
8037 Velux Takfönster
1 800,00

S SR1 skrev:
Fick då som svar att vi skulle lägga klart taket och dom skulle sköta resten.
Här nämner du att ni ska lägga taket av plåt. Jag får det lite till att det låter som en liten konflikt avseende vilka som ska göra vad i anslutning till takfönstret, beroende på vilken typ av takplåt det är frågan om.

S SR1 skrev:
Nu är ju inte takstolarna något problem, det går att lösa men deras kunskap gällande taket/ plåtarbetet kan dom inte lösa.
Nä de har kanske tagit sig vatten över huvudet då det blir mycket mera komplicerat med avväxlingar och omfattande över huvud taget, och det är ju bättre att de informerar om deras inkompetens än att chansa och då står ni där med eventuell framtida tvist.

S SR1 skrev:
MEN dom har offererat för plåtarbete på taket, som dom nu anser är för stort. ( Trots att dom haft alla förutsättning)
Detta ser ut som en ursäkt för att dra sig ur det hela och kanske lika bra det.

S SR1 skrev:
Nu handlar det om att dom har offererat plåtarbete i taket, samt montering av takfönster som är över deras kompentens.
Det är inte komplicerat att montera ett takfönster där det inte behöver avväxlas i takstolarna.

S SR1 skrev:
Dert tycker jag att är rätt då ni för övrigt är nöjda med dom. Men som sagt det ligger inte i deras kompetensområde att utföra mera komplicerade takjobb. Så utifrån det så tycker jag att ni köper loss fönstret och ingår ett samarbete med ett annat företag. Hör med de ni anlitat ifall de kan tipsa om något företag och begär då in offerter från annat håll också. Kanske det kan vara behjälpligt att de kan hjälpa till med offertutförandet så att det blir klarare vad som ska ingå i åtagande och ifall det ska vara en totalentreprenad, eller ni delar på entreprenörerna och tar fram egna hantverkare. Men ta referenser för för guds skull.
Kanske jag missat något men

Frågan är ju om du verkligen vill att dom ska montera när dom säger att dom inte klarar det?
Hur kommer nästa tråd låta då..:cool:

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
A
S SR1 skrev:
12 000,00
Arb kost 12 000,00
8037 Velux Takfönster
1 800,00
men jag förstår inte??

står ju tydligt att plåtarbeten inte ingår?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.