6 291 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Takfönster (från Polen?)
Ska byta ut ett mindre takfönster och håller på att kolla vad som finns.
Velux skriker många men jag har nu hört/läst om folk som monterat polska fönster som Okpol och OptiLight som är grymt nöjda.
Finns det någon här med erfarenhet av OptiLight eller Okpol?
Priserna är ca 1/3 jämfört med Velux inkl montageplåtar.
När jag söker på nätet om läckande takfönster är det Velux och inte "polackerna" som kommer fram
Velux skriker många men jag har nu hört/läst om folk som monterat polska fönster som Okpol och OptiLight som är grymt nöjda.
Finns det någon här med erfarenhet av OptiLight eller Okpol?
Priserna är ca 1/3 jämfört med Velux inkl montageplåtar.
När jag söker på nätet om läckande takfönster är det Velux och inte "polackerna" som kommer fram
Åtta år har gått, men vad valde du till slut? Jag sitter med samma dilemma just nu och dividerar mellan optilight och velux. Det fina med optilight är dels priset men också att man kan få klarlackad furu som insida. Är du nöjd med ditt val?
Tackar! Det skiljer ca 7000 kr, men då är velux tre-glas och optilight bara två. Det är till en kolonistuga så jag vet inte hur noga det är, vi har tvåglas på alla andra fönster..
https://www.byggbay.se/takfoenster-optilight-vk.html
Här tittade jag på Optilight-varianten. Jag tycker också att skillnaden är smått absurd! Tyvärr har jag inte hittat en enda recension på svenska om optilight, men några på engelska som verkade väldigt positiva. Svårt detta!
Här tittade jag på Optilight-varianten. Jag tycker också att skillnaden är smått absurd! Tyvärr har jag inte hittat en enda recension på svenska om optilight, men några på engelska som verkade väldigt positiva. Svårt detta!
Jag får det till 3500:- skillnad, vart räknar jag fel? https://www.bygghemma.se/hus-och-by...-velux-pivahangt-paket-solo-2/p-897180-897218
Med vänlig hälsning, fremax
Med vänlig hälsning, fremax
Ja det var billigare! Men vi tänkte ha ett topphängt vilket verkar vara snäppet dyrare.. Om man sen lägger till täckplåt och mörkläggningsgardin blir skillnaden ca 7000, iaf om man tittar på velux egen sida. Men man kanske får leta vidare hos återförsäljare
Klicka här för att svara